درباره استانداردهای 85 گانه خودرو،برمواضع خود ایستاده ایم

پرشین خودرو: ر­ئیس سازمان ملی استاندارد: درباره استانداردهای 85 گانه خودرو، همچنان برمواضع خود ایستاده ایم و از خودروسازان تقاضا داریم خود را تا تاریخ تعیین شده با استاندارهای جدید هماهنگ سازند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازواحد مرکزی خبر، نیره پیروزبخت در حاشیه نشست هم اندیشی حمایت از کالای ایرانی گفت: بسیاری از خودروسازان ، درهمین زمان کوتاه خود را با استانداردهای جدید منطبق ساخته اند و درحال حاضر بسیاری از محصولات داخلی تائیدیه استاندارهای 85 گانه را گرفته اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای دی 97 هیچ خودرویی که این استانداردها را نداشته باشد شماره گذاری نخواهد شد گفت : نگرانی ما از پیش فروش برخی خودروسازان است ، زیرا ممکن است خودرویی که استانداردهای 85 گانه را نداشته باشد ، در روش پیش فروش ، بعد از تاریخ تعیین شده ، به مشتریان تحویل شود واین مسئله خریداران را با مشکلاتی مواجه کند.

پیروزبخت از خودروسازان خواست پیش فروش محصولاتی که فکر می کنند استانداردهای 85 گانه اجباری را نمی توانند بگذرانند، به نحوی مدیریت کنند تا زمان تحویل انها به بعد از دی امسال موکول نشود زیرا در آن زمان به هیچ عنوان مجوز شماره گذاری این خودروها را صادر نخواهیم کرد.

خودرو



وی در باره گلایه برخی خودروسازان در خصوص سختگیرانه بودن استانداردهای 85 گانه و اینکه در بسیاری کشورهای پیشرفته هم اجرا نمی شود گفت: گلایه خودرو سازان مربوط به برخی استانداردهای آلایندگی و زیست محیطی بود که ممکن است در کشورهایی نظیر ژاپن و آلمان هم رعایت نشود اما این راهم بدانید که آنها شرایط زیست محیطی ما را ندارند ، بنابراین اگر خودرویی بخواهد در شهرهای ما که ازآلودگی هوا رنج می برد تردد کند حتما باید این استانداردها را بگذارند.

رئیس سازمان ملی استاندارد بابیان اینکه خودروهای خارجی هم برای ورود به ایران ناچار به رعایت این استانداردها هستند گفت: ممکن است این خودروها برای تردد در کشور مبدا یا هر کشور دیگری نیازمند رعایت این استانداردها نباشند، اما اگر می خواهند وارد ایران شوند، باید درمحصولات خود تغییراتی ایجاد کنند تا ازنظر آلایندگی شرایط تردد در ایران را پیدا کنند.

پیروزبخت در باره نقش سازمان ملی استاندارد در افزایش کیفیت کالاهای ایرانی هم گفت: کیفیت و استاندارد دو مقوله متفاوت ازهم هستند و وظیفه سازمان ملی استاندارد تنها تعیین مصادیق استاندارد کالاهاست. اما می توان با افزایش سطح استانداردها ، کیفیت کالاهای ایرانی را نیز ارتقا داد.

کد خبر 96054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha