توییتر رفع فیلتر نمی‌شود

پرشین خودرو: دادستان‌کل کشور گفت: درخواست وزرا برای رفع فیلتر توییتر در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح نمی‌شود چون با دستور قضایی فیلتر شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، دادستان‌کل کشور در پاسخ به این سؤال که اخیراً شش وزیر و دو نماینده مجلس و عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای محرمانه در نامه‌ای خواستار رفع فیلتر از توییتر شده اعلام کردند، آیا این درخواست مورد قبول واقع می‌شود، گفت: دیروز با دو نامه مواجه بودیم که تعدادی از وزرای عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ارایه کردند؛ یک نامه جهت رفع فیلتر از توییتر و طرح در کارگروه بود و نامه دوم هم با شش امضا در رابطه با رفع فیلتر از دو سامانه دیگر بود.

وی افزود: این دو‌ سامانه قبلاً در کمیته مطرح و فیلتر شده بود اما توئیتر به‌موجب دستور قضایی فیلتر شده و به همین جهت قابلیت طرح در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را ندارد و لذا مطرح نخواهیم کرد.

منتظری افزود: مادام که شرایط توییتر مثل گذشته باشد، دستور قضایی به‌استحکام خود باقی است.
وی در خصوص رفع فیلتر دو سامانه دیگر مورد درخواست از سوی وزرا گفت: به‌لحاظ اینکه قابل طرح است در نوبت گذاشته و بررسی می‌کنیم. حدود یک سال است که وزرای عضو کارگروه را برای آمدن به جلسه دعوت می‌کردیم اما نمی‌آمدند در حالی که جزو وظایف قانونی‌شان بود. اکنون که درخواست خودشان مطرح است، قطعاً آماده حضور در جلسه هستند اما ما هم موضوع را در نوبت می‌گذاریم تا به کارهای یک سال گذشته بپردازیم تا ان‌شاءالله نوبت طرح این دو موضوع شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "اخیراً یک لیست صدنفره از مدیران ارشد دوتابعیتی به دادستانی ارسال شده است، در صورت تأیید ارسال، تصمیم دادستانی در این رابطه چیست؟"؛ گفت: هنوز این لیست به دست ما نرسیده است.

کد خبر 96070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha