کد خبر 97123
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
دعوت قطعه سازان ایران به فرانسه

پرشین خودرو: دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن گفت: چهارشنبه نامه‌ای از سوی انجمن قطعه‌سازان فرانسوی به ما ارسال شد که در آن بر روی ادامه و گسترش همکاری‌ها تاکید شده بود. آنها اعلام کردند که به هیچ عنوان مایل نیستند این همکاری را بعد از 25 سال به خطر بیاندازند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایلنا، آرش محبی نژاد  در خصوص انتشار خبری مبنی بر لغو سفر انجمن قطعه‌سازان فرانسوی به ایران گفت: در هنگام ترجمه این خبر اشتباهی رخ داده است در واقع این سفر از سوی فرانسوی‌ها لغو نشده است بلکه به تعویق افتاده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن ادامه داد: هم زمانی این سفر با اعلام تحریم‌ها از سوی آمریکا و به تعویق افتادن فعالیت‌های پژو سیتروئن در ایران باعث شد که سوالات زیادی در خصوص ادامه همکاری‌ها برای قطعه‌سازان فرانسوی به وجود آید بنابراین آنها تصمیم گرفتند سفر خود را به تعویق انداخته و در ازای آن از ما دعوت کنند تا به فرانسه سفر کنیم.

قطعه سازان


وی تصریح کرد: چهارشنبه نامه‌ای از سوی این انجمن به ما ارسال شد که در آن بر روی ادامه و گسترش همکاری‌های قطعه‌سازان فرانسوی و ایرانی تاکید شده بود. آنها اعلام کردند که به هیچ عنوان مایل نیستند این همکاری را بعد از 25 سال به خطر بیاندازند.

محبی‌نژاد ادامه داد: انجمن قطعه‌سازان فرانسوی در زمان تحریم‌های هسته‌ای نیز همکاری خود را با ایران ادامه داد و حتی شرکت‌های مشترک آن با قطعه‌سازان ایرانی به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

وی ادامه داد: پژو فعلا فعالیت‌های خودش را به تعویق درآورده است. آنها به دنبال این هستند تا بتوانند از آمریکا بابت فعالیت خود در ایران معافیت بگیرند. در واقع دولتمردان فرانسوی می‌خواهند فعالیت خودروسازان خود را مشمول استثنا از قانون تحریم آمریکا کنند که باتوجه به اتفاقات رخ داده و تنش شدیدی که بین اروپا و آمریکا به وجود آ‌مده که اثرات آن را در نشست سران هفت کشور صنعتی نیز شاهد هستیم امکان هر اتفاقی وجود دارد.

کد خبر 97123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha