کد خبر 97234
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
59 تن کالا از مرز سرو صادر شده است

پرشین خودرو: مدیر گمرک سرو گفت: 59 تن کالا از مرز سرو به ارزش 8 هزار و 781 دلار، معادل 369 میلیون ریال صادر شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، محمدیان افزود: طی دوماهه نخست سال جاری 59 تن کالا از مرز سرو به ارزش 8 هزار و 781 دلار، معادل 369 میلیون ریال صادر شده است.

وی با اشاره به میزان واردات کالا از این مرز تصریح کرد: طی دوماه نخست سالجاری 13 هزار تن کالابه ارزش بیش از 102 میلیارد ریال از گمرک سرو وارد کشور شده است که عمده کالای وارداتی خاک روی است.

وی ادامه داد: امسال در مقایسه با سال گذشته میزان واردات از لحاظ وزنی از مرز سرو 18 درصد و از لحاظ ارزشی نیز 37 درصد کاهش داشته است.

مرز ترکیه

 


محمدیان با اشاره به اینکه طی دو ماه نخست سال جاری 2798 خودروی خروجی از مرز سرو ثبت شده است، تصریح کرد: 108 هزار دستگاه خودرو از مرز سرو طی فروردین خارج شدند.

مدیر گمرک سرو با اشاره به قاچاق کالا در سال جاری از مرز مذکور تصریح کرد: امسال 8 فقره قاچاق به ارزش 760میلیون ریال کشف شده که بذر چغندر، مغز فندق و زیورالات نقره از جمله عمده کالاهای قاچاق کشف شده است.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در دوماهه نخست سال 96 یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده ادامه داد: امسال میزان قاچاق کشف شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 50درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، سِرُو یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی ایران است که در ۵۵کیلومتری شمال غرب شهر ارومیه قرار گرفته‌است. سرو شهری مرزی است و حالتی گمرکی و ترانزیتی دارد و مراکز خرید پوشاک ترک باعث شده که هرروزه مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور برای خرید کالاهای موردنیاز خود به این شهر مرزی مسافرت کنند.

کد خبر 97234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha