کد خبر 97403
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
ساختمان پلاسکو مجوز ساخت ندارد

پرشین خودرو: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاکنون هیچ گونه مجوز و نقصه مصوبه‌ای برای ساخت مجدد ساختمان پلاسکو صادر نشده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، علی اعطا در تذکرات پیش از دستور هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اظهارداشت: ساختمان پلاسکو در حادثه‌ای تخریب شد و بنده در تذکری به این موضوع اشاره کرده‌ام که ساخت مجدد ساختمان پلاسکو تبدیل به کارنامه مدیریت شهری خواهد شد.

وی افزود: در بعضی از فضاهای مجازی اعلام کرده بودند که در روز عید سعید فطر کلنگ آغاز ساختمان پلاسکو زده خواهد شد در صورتی که ساخت این ساختمان هیچ جواز، پروانه‌ و نقصه مصوبی ندارد و درخواستی نیز از سوی مالک برای کمیسیون ماده ۵ داده نشده است.

وی افزود: پس از حادثه پلاسکو موارد مختلفی مطرح شد و حتی مسابقه‌ای برای طراحی مجدد این ساختمان برگزار کردند.

وی افزود: ساختمان پلاسکو جزء ساختمان‌های بلندمرتبه تهران محسوب می‌شد ولی در حال حاضر براساس طرح تفصیلی بیش از ۷ طبقه و تراکم در حدود ۴۰۰ درصد بیشتر داده نمی‌شود.

اعطا افزود: باید تکلیف ضلع شمالی ساختمان پلاسکو و همچنین پارکینگ ضلع شرقی آن نیز مشخص شود.

 

پلاسکو

وی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته با اطلاع شهرداری تهران اعلام شده بود که ساخت ساختمان جدید پلاسکو آغاز می‌شود که این اقدام خلاف مصوبات و مقررات است و هرگونه عملیات اجرایی باید بعد از مجوز و پروانه باشد تا بیش از این مشکل بزرگتری ایجاد نشود و این کار با کلنگ‌زنی‌های نمایشی امکان‌پذیر نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری هرچه سریعتر مسیرهای قانونی را اجرایی کند. تذکر بنده این است که با توجه به اینکه جلسات کمیسیون ماده ۵ به صورت مرتب و قانونی برگزار نمی‌شود هرچه سریعتر نسبت به برگزاری این جلسات اقدام شود.

اعطا افزود: محل ساختمان پلاسکو نباید مانند گودبرداری مجاور برج میلاد رها شود و باید این موضوع هرچه سریعتر مورد رسیدگی قرار بگیرد.

کد خبر 97403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha