کد خبر 97486
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
فشار راه اهن برای خروج واگن های مسن!

پرشین خودرو: در حالی که از روز گذشته رسما فروش بلیت قطارهای مسافرتی تابستان آغاز شده، بخش قابل توجهی از ظرفیت بلیت ها در اختیار مسافران قرار نگرفته اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، طبق برنامه ریزی انجام شده از 27 خرداد، فروش بلیت قطارهای تابستانی از اول تیر تا نیمه مرداد کلید خورد و در حالی که ظرفیت قطار شرکت های مختلف ریلی برای فروش عرضه شده است، رجا بلیت فروشی نمی‌کند.

این شرکت ریلی که مدیریت آن در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دارد، از چند روز قبل نسبت به دیر باز شدن پنجره های فروش بلیت سفرهای تابستانی انتقادهایی را مطرح کرده بود.

با این وجود نه راه آهن و نه رجا به طور رسمی عرضه نشدن بلیت های این شرکت در موعد مقرر را اعلام نکرده بودند. هرچند با توجه به گسترش حضور دیگر شرکت های ریلی در حال حاضر ظرفیت قابل قبولی لااقل برای روزهای نخست فروش بلیت در بازار وجود دارد اما با توجه به این که رجا حدود نیمی از ظرفیت ناوگان مسافری ایران را مدیریت می کند در فصل پر سفر تابستان احتمالا مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

ریل


البته تفاوت مهمی که رجا را از دیگر شرکت های ریلی جدا کرده نه عرضه نکردن بلیت، که بالا بودن میانگین سنی ناوگان این شرکت است. بر اساس آمارهای ارائه شده واگن های رجا حدود 29 سال میانگین سنی دارند و با توجه به دشوار بودن شرایط برای وارد کردن ناوگان خارجی احتمالا کاهش این سن به راحتی مقدور نخواهد بود.

رجا پیش از این اعلام کرده بود که راه آهن به آنها ابلاغ کرده که باید واگن های با سن بیش از 30 سال خود را از رده خارج کنند و اجرای این دستور حدود 400 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

هرچند هنوز توضیحی درباره چرایی عدم فروش بلیت های شرکت رجا ارائه نشده اما به نظر می رسد رابطه نه چندان مثبت این شرکت با راه آهن که از چند روز قبل آغاز شده بود و با عذرخواهی رجا برای عدم تامین لوکومتیوهای جدید ادامه پیدا کرد، این بار با عدم فروش بلیت های این شرکت وارد فاز جدیدی شده است.

کد خبر 97486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha