بایدشاهد افزایش حضور بانوان در سمت‌های صنعت هوانوردی باشیم

پرشین خودرو: عضو هیات مدیره و مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور بانوان، با اشاره به اینکه باید تا پایان برنامه ششم توسعه شاهد افزایش محسوس حضور بانوان در سمت‌های مدیریتی باشیم، تحقق این امر را مستلزم تلاش جدی بانوان صنعت هوانوردی و نیز همکاری متولیان و مسئولان دانست.

به گزارش پرشین خودرو  به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، معصومه ابراهیمی، نخستین بانوی عضو هیات مدیره شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده، به بیان سیاست های كلی امور بانوان و خانواده شركت پرداخت و گفت: سیاست های كلی امور بانوان و خانواده شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از سیاست های كلان كشور جدا نیست. در اسناد بالادستی و سایر قوانین مربوط به زنان و خانواده تكالیفی برای دستگاه های متولی پیش بینی شده است كه باید به منصه ظهور برسد. البته در راه تحقق این تكالیف قانونی با موانع و مشكلاتی روبه رو هستیم كه با برطرف شدن این موانع می توانیم شاهد حمایت جدی تر از حقوق زنان و تحكیم بنیان خانواده و نیز استفاده معقول و متناسب از ظرفیت های انسانی شامل زنان و مردان باشیم.

ابراهیمی تاكید كرد: بانوان ایرانی بخش موثری از ظرفیت انسانی كشورهستند و استفاده مطلوب از این ظرفیت زمینه پیشبرد و توسعه متوازن و همه جانبه جامعه را با شتاب منطقی فراهم می كند.

وی با تاكید بر اینكه باید حمایت عملی از بانوان در شركت تقویت شود، افزود: باید حقوق و نیازهای اصلی بانوان شناسایی و موانع پیش رو برای استفاده از ظرفیت انسانی آنها در حوزه های مختلف به تدریج برطرف شوند. دراین راستا بخشی از تلاش ها متوجه متولیان امر و مسئولان است و بانوان نیز باید تلاش های لازم را بدون طرح مطالبات نامعقول انجام دهند زیرا مطالبه ها اگر معقول و منطبق با فرهنگ ملی و دینی ما نباشد، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

بانوان


نخستین بانوی عضو هیات مدیره شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینكه دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت های قانونی برای استفاده هرچه بیشتر از توانمندی بانوان در حوزه های مختلف از جمله سطح مدیریتی بهره گیرند، عنوان كرد: خوشبختانه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دیدگاه جنسیتی ندارد و من شاهد بوده ام كه به مدیران شركت توصیه لازم برای بهره مندی بهینه از توانمندی نسوان همكار را داشته است واز مدیران شركت تقاضا می كنم از ظرفیت انسانی بانوان همكار بهتر و بیشتر استفاده كنند زیرا امور شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با خرد جمعی اداره می شود و اركان مختلف در آن تاثیرگذار هستند. من آمادگی دارم به عنوان عضو كوچكی از خدمتگزاران هیات مدیره در این زمینه از تمام توان خود استفاده كنم و سایر اعضای هیات مدیره و مدیران شركت نیز در این زمینه همكاری وحمایت لازم را خواهند كرد.
 

مشاور مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور زنان و خانواده با بیان اینكه رضایت حداكثری از سطح حضور بانوان در حوزه های مدیریتی در سطح كشور وجود ندارد، گفت: بانوان باید فارغ از نگاه های فمینیستی رایج در غرب، توانمندی خود را در عرصه های مختلف در اختیار كشورقرار دهند و متولیان امرنیز باید گام های حمایتی و عملی را در این زمینه بردارند.
 

وی در معرفی مهمترین اقدامات انجام شده درحوزه امور زنان و خانواده شركت افزود: از جمله اقدامات می توان به اجرای برنامه های فرهنگی و مناسبتی، برگزاری كارگاه های آموزشی در زمینه امور زنان و خانواده مانند موضوعات روان شناسی، اجتماعی و فرهنگی و سلامت جسمی و روانی، انجام اقدامات لازم در راستای اجرای تكالیف قانونی مانند اعمال قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان برای بانوان شاغل در شركت و كاهش ساعت كار بانوان دارای فرزند و همسر معلول یا فرزند زیر شش سال اشاره كرد. همچنین می توان به تامین مهدكودك و برگزاری گردهمایی با حضور نمایندگان امور بانوان و خانواده ستاد و فرودگاه ها و ارائه مشاوره های حقوقی به بانوان اشاره كرد. در مجموع تلاش می شود در چارچوب تكالیف و اختیارات قانونی و بودجه تخصیصی برنامه ریزی برای اجرای برنامه های ویژه بانوان انجام شود.

بانوان صنعت هوای


ابراهیمی با تاكید بر توانمندی بالای بسیاری از بانوان شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای تصدی سمت های مدیریتی گفت: اكنون سطح حضور بانوان در سمت های مدیریتی شركت كمتر از ۱۰ درصد است كه باید تا پایان برنامه ششم به طور محسوس افزایش یابد.

وی با بیان اینكه شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران شركتی كاملا تخصصی و فعال در دو سطح ملی و بین المللی است، افزود: بانوان در شرایط اجتماعی و فرهنگی امروز نباید از نقش مادری خود غافل شوند و لازم است با یك برنامه ریزی صحیح و دقیق به مدیریت صحیح در امر خانواده و مسئولیت شغلی و اجتماعی خود بپردازند و در این زمینه به گونه ای عمل كنند كه تعادل میان مدیریت امور خانواده و مسئولیت های شغلی برقرار شد.

کد خبر 97632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha