آمریکا بر خودروهای اروپا تعرفه وضع کند، تلافی می‌کنیم

پرشین خودرو: «برونو لو مر» وزیر دارایی فرانسه هشدار داد، در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر خودروهای ساخت اروپا تعرفه وضع کند، اروپایی ها دست به اقدامات تلافی جویانه خواهند زد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از رویترز، ترامپ تهدید کرده است که بر تمام واردات خودرو از اتحادیه اروپا تعرفه 20 درصدی وضع خواهد کرد. این تهدید به تنش های تجاری میان دو سوی آتلانتیک دامن زده است.
ترامپ به تازگی بر واردات فولاد و آلومینیوم اروپا به ترتیب 25 و 10 درصد تعرفه وضع کرده است.

آمریکا

وزیر دارایی فرانسه اظهار داشت: اگر آمریکا تعرفه بر واردات خودروها را 20 درصد دیگر افزایش دهد ما هم پاسخ آن را خواهیم داد. ما خواهان تشدید تنش نیستیم.
اتحادیه اروپا در پاسخ به تعرفه آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم، بر واردات 3.2 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کرده است.
شرکت «هارلی دیویدسون» که در زمینه تولید موتورسیکلت فعالیت دارد، اعلام کرد برای آنکه مشمول تعرفه های اروپا نشود، فعالیت های تولیدی خود را به این قاره منتقل می کند.
این شرکت گفته که پیش بینی می کند، تعرفه های اروپا سالانه 90 تا یکصد میلیون دلار به آن ضرر بزند.

آمریکا


لو مر در واکنش به این خبر گفت: هر چیزی که باعث شود در اروپا شغل ایجاد شود، یعنی اینکه در مسیر درستی قرار دارد. ما خواهان جنگ تجاری نیستیم اما از خودمان دفاع می کنیم.
این در حالی است که سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید گفته که اتحادیه اروپا سعی می کند با وضع تعرفه بر کالاهای آمریکا «کارگران آمریکایی را مجازات کند.»

کد خبر 97842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha