کد خبر 101255
۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
هند 100 فرودگاه جدید می سازد

پرشین خودرو: سورش پرابو وزیر حمل و نقل هوایی هند اعلام کرده است این کشور قصد دارد تا 15 سال آینده 100 فرودگاه با بودجه ای معادل 60 میلیارد دلار با مشارکت بخش دولتی و خصوصی احداث کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، روزنامه 'اکونومیک تایمز' روز سه شنبه در همین راستا خبر داد که این تصمیم دولت پس از آن اعلام شد که بخش حمل و نقل هوایی هند بیشترین رشد را در جهان در سالهای اخیر به نام خود ثبت کرد. شرکت های هوایی هند مانند جت ایرویز، اسپایس جت و ایر اشیا در ماه مارس (اسفند سال گذشته) سال جاری اعلام کردند که قصد دارند به منظور افزایش سهم خود در یکی از سریع ترین بازار های در حال رشد هوایی جهان، جت های جدیدی را به ناوگان هواپیمایی خود اضافه کنند.
شورای بین المللی حمل و نقل هوایی هم اخیرا در گزارشی اعلام کرد ترافیک مسافربری هوایی هند در ماه ژانویه سال جاری (دی ماه سال گذشته) یک افزایش 17.9 درصدی را از خود نشان داد.
شرکت های هوایی اقتصادی هند بیش از 60 درصد از پرواز های این کشور را انجام می دهند.
هند در دو سال گذشته شاهد رشد چشمگیر صنعت حمل و نقل هوایی خود بوده است.
شرکت بوئینگ در سال گذشته اعلام کرد انتظار دارد شرکت های هوایی هند 2 هزار و 100 فروند هواپیمای جدید به ارزش 290 میلیارد دلار خریداری کنند.
فرودگاه بین المللی «ایندیرا گاندی » دهلی نو، هم اکنون با ظرفیت پذیرش 40 میلیون مسافر یکی از بزرگترین فرودگاهها درجنوب آسیا است.

 

هندفرودگاه

 

فرودگاه بین المللی دهلی نو در سال 2015 بعنوان بیست و ششمین فرودگاه شلوغ در جهان از نظر ترافیک مسافران شناخته شده است.
راه آهن و حمل ونقل هوایی در هند بیشترین تعداد مسافر را جابجا می کند.
علاوه بر آن، سازمان های مرتبط اخیرا پیش بینی کردند که تردد در فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی در دهلی تا 2020 بیش از آن در فرودگاه هیترو در لندن خواهد بود.
تحقیقات یک سازمان تحقیقاتی مستقر در سیدنی نشان می دهند که فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی در دهلی نو تا سال 2020 از نظر حجم تردد از فرودگاه هیتروی لندن پیشی خواهد گرفت.
مرکز هوانوردی آسیا-پسفیک (The Center for Asia Pacific Aviation-CAPA) در آخرین گزارش خود در این خصوص گفته است که فرودگاه ایندیرا گاندی در مجموع سفر 7/65 میلیون نفر را در طول سال مالی 2018-2017 مدیریت کرده و انتظار می رود که این رقم در سال مالی 2020-2019 از 80 میلیون نفر نیز فراتر برود.

کد خبر 101255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha