کد خبر 102113
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱
هوندا با CR-V هیبریدی به اروپا می رود

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی هوندا برای فروش بهتر خود در بازار اروپا، یک نسخه هیبریدی از هوندا CR-V آماده کرده و از اوایل سال آینده میلادی وارد بازار می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، پس از راه اندازی نسل جدید هوندا CR-V در تابستان امسال که به همراه یک موتور 1.5 لیتری بنزینی توربوشارژر در بازار اروپا راه اندازی شد، حالا شرکت خودروسازی هوندا تصمیم به راه اندازی نسخه هیبریدی اتومبیل در بازار اروپا گرفته است که طبق گفته منابع خبری، از اوایل سال آینده میلادی راه اندازی شده و به بازارهای اروپایی عرضه می‌شود.

این خودرو اولین محصول شاسی بلند هوندا با سیستم محرک هیبریدی خواهد بود که در بازار اروپا فروخته می‌شود. گفتنی است که هوندا CR-V هیبریدی مجهز به یک موتور بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر با چرخه "اتکینسون" بوده و توسط 2 موتور الکتریکی و باتری‌های لیتیوم یونی حمایت خواهد شد که در مجموع خروجی قدرت آن به 184 اسب بخار رسیده و می‌تواند گشتاور خروجی 315 نیوتن متری داشته باشد، اما هنوز مشخص نیست که با هدایت این نیرو به سمت چرخ‌های اتومبیل می‌توان به چه سرعت و شتابی دست پیدا کرد.

 



شرکت خودروسازی هوندا مدعی است که نسخه هیبریدی هوندا CR-V به صورت "مولتی- ماد درایو" به مشتریان عرضه خواهد شد و دارای سه حالت "EV"، حالت "ICE" و "انجین درایو" خواهد بود.

در حالت EV، پیشرانه بنزینی اتومبیل خاموش شده و نیروی مورد نیاز اتومبیل برای حرکت از سوی موتورهای الکتریکی و مجموعه باتری‌های لیتیوم یونی تامین خواهد شد، اما با فعال کردن حالت ICE می‌توان به پیشرانه درون سوز اتومبیل و همچنین موتورهای الکتریکی آن دسترسی داشت، اما موتور بنزینی اتومبیل به یک ژنراتور وصل بوده و نیروی مصرف شده باتری های اتومبیل را احیا می کند. با فعال کردن حالت "انجین درایو" نیز می‌توان از موتور بنزینی برای تامین نیروی مورد نیاز اتومبیل از طریق یک کلاچ به طور مستقیم استفاده کرد و از طرفی دیگر، موتورهای الکتریکی را به یک ژنراتور تبدیل کرد تا به شارژ مجدد باتری‌ها کمک کند.
 

کد خبر 102113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha