جیلی در حال توسعه قطارهای مافوق صوت هایپرلوپ!

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی جیلی قراردادی با انجمن هوا و فضای کشور چین امضا کرده است که به موجب آن، قطارهای مافوق صوت توسعه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، باتوجه به ادعای منابع خبری، کمپانی خودروسازی جیلی به منظور توسعه قطارهای جدید مافوق صوت که به نظر می‌رسد به پروژه هایپرلوپ ایلان ماسک شبیه خواهد بود، یک قرارداد جدید با انجمن هوا و فضای کشور چین یعنی "CASIC" امضا کرده است.

به گزارش پرشین خودرو و به نقل از رویترز، توافق نامه جیلی با انجمن هوا و فضای کشور چین موجب توسعه و راه اندازی قطارهای مافوق صوت خواهد شد که همانند هایپرلوپ‌های ایلان ماسک دارای میدان مغناطیسی بوده و به منظور کاهش مقاومت هوا و دستیابی به یک جابجایی سریع و هیجان انگیز، درون لوله های خلاء قرار خواهد گرفت.

 

 


انجمن هوا فضای کشور چین یعنی "CASIC" ادعا می‌کند که به دنبال راه اندازی یک شبکه بزرگ از قطارهای مافوق صوت هایپرلوپ در سراسر کشور چین است و هم اکنون در حال توسعه سیستم خلاء درون لوله بوده تا بتواند سرعت قطارهای داخل آن را به مرز 1000 کیلومتر برساعت برساند و همچنین بر روی سیستم‌های جدید مطالعه می‌کند تا بتواند سرعت قطارهای مافوق صوت را در آینده به مرز 4000 کیلومتر بر ساعت برساند!.

جیلی و CASIC جزییات مربوط به سرمایه گذاری خود در این پروژه را ارائه نکرده‌اند و حتی صحبتی در رابطه با زمان راه اندازی این شبکه و قطارهای مافوق صوت هایپرلوپ به میان نیامده است، اما جیلی به عنوان مهره اصلی توسعه دهنده این پروژه اعلام کرده است که توسعه و راه اندازی سیستم هایپرلوپ می‌تواند به پیشرفت سریع و چشمگیر هولدینگ جیلی در زمینه توسعه وسایل نقلیه جدید، افزایش ایمنی و همچنین رسیدن به علم مواد پیشرفته کمک کند.

کد خبر 105070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha