زرین گیاه، داروی نادر ایرانی برای درمان سرطان

پرشین خودرو: نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشورمان گیاهی به نام زرین می‌روید که برای درمان سرطان بسیار مفید است، این گیاه که کیفیت بسیار بالایی دارد تنها در ایران می‌روید، آلمان حاضر است زرین گیاه را به صورت خام از ما دریافت کند و با بسته بندی‌های خودشان ده‌ها برابر قیمت خرید بفروشد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی در رابطه با صادرات گیاهان دارویی گفت: گیاهان دارویی در کشور ما یکی از ظرفیت های بسیار خوب برای صادرات است چرا که گاهان درمانی و دارویی بسیاری در مراتع و کوه‌های ایران روئیده است که در کشور‌های دیگر دنیا وجود ندارد. تنها در ارتفاعات کوه دنا قریب به 40 نوع گیاه دارویی روییده که در تمام دنیا نادر است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه تاکنون تمامی گیاهان دارویی کشورمان را شناسایی نکردیم، حتی بسته بندی مناسبی برای ارائه به کشور‌های دیگر و تقویت صادرات گیاهان دارویی نادر کشور خودمان انجام نداده‌ایم.

زرین گیاه، داروی نادر ایرانی برای درمان سرطان

در کشورمان گیاهی به نام زرین می‌روید که برای درمان سرطان بسیار مفید است، این گیاه که کیفیت بسیار بالایی دارد تنها در ایران می‌روید، آلمان حاضر است زرین گیاه را به صورت خام از ما دریافت کند و با بسته بندی‌های خودشان ده‌ها برابر قیمت خرید بفروشد
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در کشورمان گیاهی به نام زرین می‌روید که برای درمان سرطان بسیار مفید است، این گیاه که کیفیت بسیار بالایی دارد تنها در ایران می‌روید، آلمان حاضر است زرین گیاه را به صورت خام از ما دریافت کند و با بسته بندی‌های خودشان ده‌ها برابر قیمت خرید بفروشد.

ظرفیت بی‌نظیر ایران در پرورش گیاهان دارویی نادر

 

زرین

 


وی تصریح کرد: معتقدم با توجه به ظرفیت بالای گیاهان دارویی در کشورمان می‌توانیم با انجام مطالعات دقیق و کارشناسی در این حوزه از تمامی ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم و تکنولوژی فرآورده های گیاهان دارویی و بسته بندی مناسب را در خود کشورمان داشته باشیم. حتی برای کشت گیاهان دارویی در مناطقی که کمبود آب وجود دارد می‌توانیم از کشت‌های جایگزین استفاده کنیم.

سلیمی اظهار کرد: در حال حاضر درمان ها به سمت درمان های طبیعی و گیاهان دارویی حرکت می‌کند و مردم‌ نیز از داروهای طبیعی‌تر استقبال می‌کنند تا کمتر به دنبال داروهای شیمیایی بروند. اگر دردی در طبیعت وجود دارد خدا هم درمانش را در همین طبیعت و گیاهان اطراف ما قرار داده است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما باید در زمینه گیاهان دارویی و بیماری‌های مختلف تحقیق کنیم، سازمان تحقیقات و وزارت بهداشت، وزارت کشاورزی، منابع طبیعی، وزارت صنعت و معدن وظیفه دارند انواع گیاهان دارویی را در کشور شناسایی و ضمن مطالعه و تحقیقات برای کشت انبوه و صادرات آن اقدام کنند.

ایران می‌تواند به قطب صادرات گیاهان دارویی در جهان تبدیل شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قطع به یقین تبدیل ایران به قطب تولید و صادرات گیاهان دارویی در سطح جهان به هیچ عنوان دور از دسترس نیست و ایران با توجه به عقبه تاریخی و فرهنگی خود در حوزه گیاهان دارویی می‌تواند با سرمایه‌گذاری حتی حداقلی و تدوین برنامه‌ای مدون و مدیریت صحیح عقب‌ماندگی گذشته خود در رقابت با کشورهای مطرح این حوزه را جبران کند./

کد خبر 105350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha