حقوق کارکنان دولت سال آینده افزایش می یابد

پرشین خودرو: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه بودجه سال آینده افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت پیش بینی شده که برابر یک پنجم حقوق آنان است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، «محمدباقر نوبخت» روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: یکی از ویژگی بودجه سال آینده این است که با وجود قرار داشتن در شرایط تحریم، به معیشت مردم به ویژه کارکنان دولت از طریق دستمزد توجه ویژه شده است.
وی درباره روند رسیدگی به پیش نویس لایحه بودجه در دولت اظهار داشت: در جلسه روز گذشته هیات دولت کار رسیدگی به 24 تبصره پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه برای این لایحه به تصویب رسید.
وی افزود: لایحه بودجه فقط محدود به احکام نیست بلکه ارقام آن هم مهم است که این ارقام در قالب جداول تفصیلی به دولت ارائه شد و در جلسه نهایی دولت که یکشنبه آینده (11 آذر) برگزار می شود، ارقام و جداول تصویب نهایی می شود و می توانیم بگوییم لایحه برای تقدیم به مجلس آماده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: سال 1398، سال ویژه ای است که باید در شرایطی که به گفته آمریکایی های بی رحمانه ترین تحریم ها علیه ایران وضع شده است، کشور را اداره کنیم.
وی با اعلام اینکه تحریم بر منابع، مصارف و اهداف بودجه سایه می افکند، اظهار داشت: هنر ما این است که از تجربه های گذشته و امکاناتی که تجهیز کردیم، بتوانیم در خصوص منابع، مصارف و اهداف شرایط تحریم را دور بزنیم.
وی افزود: تیم بزرگی در آمریکا مستقر است که راه های گذشته را مطالعه کرده و می خواهد بداند ایران ممکن است چه راه های جدیدی برای دور زدن تحریم ها به کار بگیرد و از این رو نمی توان جزئیات بیشتری از برنامه های دولت برای عبور از تحریم ها ارایه کرد.
نوبخت با بیان اینکه بودجه سال آینده شفاف است، گفت: صندوق بین المللی پولی در آخرین گزارش شفافیت بودجه ایران را تحسین برانگیز اعلام کرد.
وی افزود: تلاش کردیم منابع بودجه را به دقت انتخاب کنیم و اینگونه نباشد که بی جهت منابع واهی معرفی کرده و برای آن هزینه بتراشیم و بعد در تحقق آن با مشکل روبرو شویم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای بودجه امسال، دولت سال گذشته 320 هزار میلیارد تومان منابع پیش بینی کرد که همین رقم تحصیل شد. امسال این عدد با توجه به اینکه باید در جلسه نهایی دولت تصویب شود، دوشنبه هفته آینده اعلام می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم همه برنامه را ضد تحریم کنیم.

کد خبر 105956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha