انتظار خریداران، بازار معاملات خودرو را قفل کرده است

پرشین خودرو: فعالان بازار به مشتریان توصیه می کنند عجله‌ای برای خرید نداشته باشند چرا که با به تعوق انداختن خرید می‌توانند در روزهای آینده با قیمت‌های مناسب‌تری خودرو مورد نظرشان را خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در هفته های اخیر کاهش نسبی نرخ ارز و اخباری مبنی بر تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانجات و طرح عرضه آنها به مشتریان از عوامل اصلی کاهش قیمت چند میلیونی خودروهای داخلی عنوان می شود به طوری که کاهش نسبی قیمت ارز در هفته های گذشته اثر روانی را بر بازار داشته است. هر چند به گفته فعالان بازار قیمت‌ها همچنان با کاهشی که مورد انتظار مشتریان است فاصله دارد و بر همین اساس نیز خرید و فروش‌ در بازار در کمترین حد خود انجام می شود.


در شرایطی که سرنوشت بازار خودرو معلوم نیست فعالان بازار به مشتریان توصیه می کنند عجله‌ای برای خرید نداشته باشند چرا که با به تعوق انداختن خرید می‌توانند در روزهای آینده با قیمت‌ها مناسب‌تری خودرو مورد نظرشان را خریداری کنند.

بر این اساس فعالان بازار معتقدند همچنان قیمت‌ خودروها به میزانی که منطقی است در بازار نرسیده از این رو خریداری در بازار وجود ندارد بنابراین با این شرایط روند کاهش قیمت خودرو در روزهای آتی ادامه خواهد یافت.

ارائه برخی تصاویر و گزارش ها از پارکینگ خودروسازان وآمار خودروهای ناقص در کف کارخانجات و خبرهایی مبنی بر رفع نقص این خودروها و عرضه آنها به مشتریان نیز در این شرایط سبب شده تا دلالان با پیش بینی کاهش بیشتر قیمت‌ها در تصمیم خود مبنی بر عرضه خودروهای در پارکینگ مانده تعجیل کنند به طوری که سیر عرضه خودروها بازار خودرو را با افزایش خودروهای در کف مواجه کرده است هر چند در این شرایط فعالان بازار معتقدند در صورتی که سیگنال‌های منفی جدیدی به بازار خودرو وارد نشود آرامش کنونی بازار و روند نزولی قیمت ها با افت تقاضا ادامه خواهد یافت.

 



هر چند آنچه که موجب تعادل بخشی به قیمت ها می شود جریان منطقی عرضه و تقاضا در بازار است بر این اساس چنانچه عرضه خودرو در روزهای آتی به بازار بیشتر شود به طور قطع ریزش قیمتی بیشتری را شاهد خواهیم بود این در حالی است که بررسی قیمت و جریان عرضه به بازار نشان می دهد که در روزهای اخیر با کاهش عرضه خودرو از سوی شرکتها جریان ریزش قیمت‌ها کند تر شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو ،بررسی بازار خودرو در روزهای اخیر نشان می دهد که خرید و فروش ها در بازار به حداقل خود رسیده و همچنان رکود شدید و افت قیمت در بازار تداوم دارد به طوری که قیمت برخی از خودروهای داخلی روز گذشته نیز با کاهشی در حد یکی دو میلیون تومان همراه بود.

بر پایه این گزارش، قیمت ساندرو استپ وی که در ماه گذشته تا 260 میلیون تومان نیز افزایش یافته بود طی روز های گذشته روند نزولی داشته به طوری که طی2 روز اخیر به 190 میلیون تومان و پژو 206 تیپ 5 از 130 میلیون تومان در هفته های اخیر به 104 میلیون تومان در بازار رسیده است.

همچنین قیمت دنا معمولی به 114میلیون تومان، قیمت پژو 405 به 80 میلیون و پژو 206 تیپ2، رانا و سمند به 85 میلیون تومان رسیده است.

بر اساس آخرین روند قیمتی در بازار، روز گذشته قیمت پراید 131 به حدود 45 میلیون، پراید 111 در همان محدوده قیمتی 49میلیون و 500 هزار تومان روز گذشته باقی مانند.

کد خبر 114679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha