پس از پروژه تولید 301 به سراغ تولید پژو 2008 می رویم

پرشین خودرو: پژو 301 و پروسه تولید آن در داخل کشور تبدیل به سوژه داغ این روزهای صنعت خودرو شده است و شنیدن سخنان نفر اول ایران خودرو در خصوص آن جالب خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تولید پژو 301 آن هم در شرایطی که برای چندمین بار با خلف وعده خودروساز فرانسوی مواجه شدیم از داغ ترین بحث های صنعت خودروسازی ایران در جدیدترین دور تحریم ها است که به صورت مشخص و هدفمند این صنعت را هدف گرفته است.

هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، تولید پژو 301 با مشارکت قطعه سازان ایرانی را به زدن دو مشت به خودروساز بدقول فرانسوی تشبیه کرده است و می گوید: در نشست مشترکی که با نفر دوم پژو داشتم به او گفتم که شما با ترک پژو یک مشت به ما زدید اما ما با تولید پژو 301 دو مشت به شما خواهیم زد و اگر اراده کنیم این خودرو را با لوگوی پژو تولید خواهیم کرد.

وی داخلی سازی 80 درصدی موتور EC5 پژو را از مهمترین عواملی می داند که موجب بی نیازی ما از پژو می شود و می افزاید: چون احتمال ترک پژو را می دادیم با کار جهادی تولید پژو 301 را آغاز کردیم.

 



نفر اول ایران خودرو، پژو 301 را جایگزین پژو پارس و 405 در آینده نزدیک معرفی می کند و ادامه می دهد: بعد از به سرانجام رساندن پروژه 301، به سراغ تولید پژو 2008 خواهیم رفت.

یکه زارع در پایان به عادت دیرینه ایران خودرو در تولید وانت نیز اشاره می کند و این را میراث پیکان برای گروه صنعتی ایران خودرو می داند، میراثی که پروژه 301 سهمی از آن نخواهد داشت و بنا بر وعده وی، ما هیچگاه وانت پژو301 را در خیابان نخواهیم دید.

کد خبر 114688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha