در پروژه خودکفایی هیچ پیش پرداختی به قطعه سازان صورت نمی گیرد!

پرشین خودرو: در پروژه خودکفایی قطعات علاوه بر ضمانت خرید، خودروسازان توافق کردند که تسهیلاتی را برای پرداخت های قطعه سازان قائل شوند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به نحوه سرمایه گذاری خودروسازان در پروژه داخلی سازی قطعات، اظهار داشت: خودروسازان توافق کردند بر روی پرداخت های قطعه سازانی که در پروژه خودکفایی حضور دارند صرفا تسهیلاتی را قائل شود تا زودتر نقدینگی شرکت ها تامین و با آغاز داخلی سازی بخشی از قطعات ، تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان چه سریعتر انجام شود.

مازیار بیگلو اضافه کرد: در پرداخت ها و در قراردادهای جدید قطعه سازانی که آمار خودکفایی شان را افزایش دادند حتما نگاه ویژه ای خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در پروژه خودکفایی هیچ پیش پرداختی به قطعه سازان صورت نمی گیرد و فقط تسهیل در پرداخت مطالبات قطعه سازان خواهد بود ، افزود : در تمام قطعات تولیدی در پروژه خودکفایی هر دو واحد کیفی خودروساز با دخالت بر جریان خودکفایی نسبت به الزامات کیفی نظارت کامل خواهند داشت.


در اولین گام قرارداد داخلی سازی با قطعه سازان کوچک و متوسط به امضاء رسید / آغاز تولید انبوه و جایگزینی قطعات خارجی خودروهای داخلی

دبیر انجمن قطعه سازان همچنین با اشاره به برگزاری اولین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل گفت: جریان داخلی سازی قطعات و تعمیق ساخت داخل حرکت بسیار بزرگ تری است و در اولین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل صرفا با برخی از قطعه سازان کوچک و متوسط قرارداد داخلی سازی به امضاء رسید.

بیگلو اظهار داشت: برخی از قطعاتی که در این اولین قرارداد با خودروسازان منعقد شد خودکفایی آنها انجام شده است و هم اکنون در مسیر تامین قرار دارد.

به گفته وی الباقی قطعات خارجی خودروهای پر تیراژ به فاصله بسیار کوتاهی داخلی سازی و به تولید انبوه رسیده و جایگزین قطعات وارداتی خواهند شد.

 

قطعات خودرو



این مقام مسئول در انجمن قطعه سازان خاطر نشان کرد : به زودی میز دوم و سوم تعمیق ساخت داخل نیز برگزار می شود خودروسازان در تلاشند تا با برگزاری میز های تخصصی بعدی عمق داخلی سازی و خودکفایی در صنعت خودرو را افزایش یابد.

بیگلو در ادامه با توجه به آغاز پروژه داخلی سازی پژو 301 گفت : در جریان رونمایی از خط تولید پژو 301 بخشی از قطعاتی که در جریان قرارداد پژو به صورت سی کی دی وارد شده بود به نمایش گذاشته شد و با تولید آزمایشی داخلی سازی بخشی از قطعات پروژه 301 آغاز می شود.


برگزاری دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل ظرف یک ماه آینده

وی با اشاره به اینکه راه اندازی خط با آغاز تولید قطعات فاصله زمانی دارد ، تصریح کرد : بر اساس برنامه ریزی ایران خودرو تا قبل از پایان سال 98 قطعات خودکفایی پژو 301 تولید و در خط تولید مونتاژ و به تولید خواهد رسید.

بیگلو در پایان خاطر نشان کرد: ظرف یک ماه آینده میز دوم تخصصی تعمیق ساخت داخل برگزار و بخش دیگری از قطعات برای داخلی سازی به امضاء قطعه ساز و خودروساز خواهد رسید.

کد خبر 115432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha