آغاز تحویل سمند تاکسی پایه گاز سوز از محل تسهیلات قانون ماده 12 رفع موانع تولید

پرشین خودرو: برای اولین بار به صورت پایلوت تحویل تاکسی سمند پایه گاز سوز با تسهیلاتی اختصاصی قانون ماده 12 آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مرتضی ضامنی  در مراسم امضای تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تحویل خودروهای تاکسی مطابق ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و تسهیلات قرض الحسنه، با اعلام این خبر ، اظهار داشت: در حال حاضر 150 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد و پیش بینی می شود تا پایان امسال این رقم به 192 هزار دستگاه برسد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور افزود: در صورت ادامه روند فرسودگی ناوگان تاکسیرانی تا سال 1400 حدود 242 هزار دستگاه تاکسی در کشور فرسوده می شود به طوری که معادل 75 درصد ناوگان تاکسیرانی کشور تا دو سال آینده فرسوده خواهد بود.

وی در ادامه به جریان نوسازی تاکسی های فرسوده از سال 94 پرداخت و عنوان کرد: در سال 94 به دنبال همکاری های خوبی که با دستگاههای چون سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و بانک های عامل و شرکتهای خودرو ساز صورت گرفت برنامه نوسازی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده آغاز گردید به طوری در جریان این طرح حدود 75 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از رده خارج و حدود 64 هزار دستگاه تاکسی جدید جایگزین شد و این رکودی که با همکاری ایران خودرو رقم زده شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور وجود برخی از مشکلات طی دو سال اخیر را موجب کندی جریان نوسازی ناوگان تاکسیرانی دانست و گفت: پس از مشکلاتی که در تولید و قیمت خودرو در 2 سال گذشته ایجاد شد، روند نوسازی در ناوگان تاکسیرانی کند گردید به طوری که در این مدت حدود 100 تا 110 درصد قیمت خودرو افزایش یافت.

 

مرتضی ضامنی



ضامنی در ادامه به استفاده از ظرفیت های قانون ماده 12 رفع موانع تولید در جریان نوسازی ناوگان تاکسیرانی پرداخت و تصریح کرد: با اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر می‌توان بواسطه یارانه های مندرج در این قانون، اضافه‌ پرداخت لازم بابت افزایش قیمت خودروها را تأمین کرد و طبق این قانون با انجام تغییراتی در سمند پایه گازسوز، مشکل تأمین تسهیلات برای این بخش برطرف شده است.

وی در ادامه تنها راه نوسازی ناوگان تاکسیرانی را پرداخت یارانه از محل قانون ماده 12 دانست و گفت: برای اولین بار به صورت پایلوت تحویل سمند پایه گاز سوز با تسهیلاتی اختصاصی قانون ماده 12 آغاز می شود.

نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور عزم و همت جمعی می طلبد

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با اشاره به اختصاص تسهیلات 4 درصد در برخی از کلان شهرها جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی خاطر نشان کرد: با وجود این تسهیلات برخی از متقاضیان نوسازی امکان تامین الباقی قیمت خودرو را ندارند و از این مسیر قانونی می توانیم نیاز رانندگان را تامین نماییم.

ضامنی در پایان عنوان کرد: فرایند نوسازی ناوگان تاکسیرانی عزم و همت جمعی را می طلبد که امید است بتوانیم این جریان را به نتیجه برسانیم.

کد خبر 117501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha