فروش کامیونت های CBU به اسم تولید داخلی با تغییر شماره شاسی!

پرشین خودرو: یکی از شرکت های واردکننده فعال در حوزه خودروهای کار و تجاری با تایید وزارت صنعت اقدام به فروش کامیونت های وارداتی مدل 2017 به یک نهاد دولتی با مدل 1398 و تحت عنوان کامیونت های تولید داخل کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در گزارشی که شنبه 23 آذرماه جاری بر روی خروجی پایگاه خبری پرشین خودرو قرار گرفت، به خرید 70 دستگاه کامیونت وارداتی میتسوبیشی فوسو بدون برگزاری تشریفات قانونی از شرکت مایان فولاد اشاره کردیم.

این کامیون ها که به عنوان محصول تولید داخلی به سازمان هلال احمر واگذار شده است، طی نامه نگاری مدیران شرکت مایان فولاد با وزارت صمت و ابلاغ به پلیس راهور، موفق به دریافت شماره شاسی جدید از پلیس راهور شده است.

در بررسی هایی که خبرنگار پرشین خودرو پیرامون این موضوع انجام داده است، متوجه شدیم که اطلاعات نادرستی از طریق شرکت مایان فولاد در خصوص شاسی های مورد اشاره به وزارت صنعت اعلام شده است.

گویا مسئولان شرکت مایان فولاد در گفت و گو و نامه نگاری با مدیران وزارت صمت اعلام کرده اند که: شاسی های مذکور در ماه های گذشته برای تامین قطعات یدکی در خدمات پس از فروش دمونتاژ شده است و پس از تامین قطعات مجددا مونتاژ شده و از همین طریق موفق به دریافت مجوز درج شماره شاسی تولید داخل از وزارت صنعت، معدن و تجارت شده است!

 

نامه وزارت صنعت به پلیس


جالب است که بدانید براساس همین ابلاغ و ارسال گزارش به پلیس محترم راهور، مجوز درج شماره شاسی تولید داخل در کنار شماره شاسی قبلی دریافت و مایان فولاد موفق شده است از این طریق کامیونت های وارداتی مدل 2017 را به عنوان خودرو تولید داخل مدل 1398 به سازمان هلال احمر با قیمت 50 میلیون تومان بیشتر نسبت به قیمت مدل 2017 واگذار کند.

این اتفاق در سالی افتاده است که بر اساس منویات مقام معظم رهبری تمام ارگان ها و سازمان های دولتی ملزم به حمایت از رونق تولید و کالاهای تولید داخل هستند اما در عمل می بینیم آنچه در واقعیت روی می دهد، خلاف این را ثابت می کند.

بر اساس مدارکی که از این معامله موجود است، به احتمال بسیار زیاد بخش هایی از سازمان هلال احمر از مدل واقعی کامیونت ها و مبلغ مابه التفاوت مدل 98 با مدل 2017 آگاه بوده اند، چرا که در نامه نگاری این سازمان با پلیس راهور سعی در اعمال فشار برای تسریع مراحل شماره گذاری این خودرو به چشم می خورد که در اینجا جای دارد تا با توجه به اتفاقاتی که در سازمان هلال احمر روی داده و منجر به دستگیری مدیرعامل مستعفی این سازمان شده است، نهادهای نظارتی به ماجرای این معامله ورود کرده و چند و چون آن را برای عموم مردم روشن سازند.

تعداد خودروهایی که با این روش موفق به دریافت شماره شاسی جدید و تولید داخل شده است، 79 دستگاه بوده که 70 دستگاه به سازمان هلال احمر واگذار شده است که شماره شاسی قدیم و جدید آنها نزد پایگاه خبری پرشین خودرو محفوظ است.

در پایان باید اشاره کنیم که گویا مدیران وزارت صمت با آگاهی از این حربه، از صدور مجوز ده ها دستگاه دیگر از این کامیونت ها تا امروز جلوگیری کرده اند.

کد خبر 118878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha