فراری و لامبورگینی تا هفته اول فروردین ماه تعطیل شد!

پرشین خودرو: با شیوع خیلی سریع ویروس کرونا در کشور ایتالیا که مرگ چندین هزار نفر در این کشور را در پی داشته است، دو کمپانی خودروسازی فراری و لامبورگینی تا هفته اول فروردین ماه مجبور به تعطیلی کارخانه های خود شدند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شیوع ویروس کرونا در کشور ایتالیا به طرز عجیبی در حال پیشرفت است و تاکنون توانسته جان چندین هزار نفر را در این کشور بگیرد، به طوری که بعد از کشور چین، ایتالیا در رتبه دوم مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا قرار گرفته است. حال با اعلام شرایط بحرانی در این کشور و قرنطینه های خانگی، دو کمپانی خودروسازی "فراری" و "لامبورگینی" هم مجبور به تعطیلی کارخانه های خود برای دو هفته آینده شده اند.

این تصمیم برای هر دو تولید کننده خودروهای سوپراسپرت ایتالیایی که هرثانیه تولید آنان با ارزش است، بسیار سخت خواهد بود و این اتفاق در شرایطی خواهد افتاد که هر دو شرکت مذکور به لحاظ فروش پیشرفت های بسیار زیادی در سال های اخیر داشته اند و امسال هم برنامه ریزی آنان برای گسترش تولید و تامین نیاز بازارهای جهانی بوده است.

 



با این حال شیوع ویروس کرونا در کشور ایتالیا باعث شده است تا سلامت کارکنان این دو شرکت در اولویت قرار گیرد و به ترتیب برای لامبورگینی تا تاریخ 25 مارس و برای شرکت خودروسازی فراری تا تاریخ 27 مارس شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی باشیم.

در مصاحبه اخیر فراری با پایگاه خبری بلومبرگ، گفته می شود که به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا بویژه در کشور ایتالیا، زنجیره تامین آنان با مشکل مواجه شده و بسیار سخت شده است و مکث تولید آنان برای دو هفته آینده، باعث تامین بهتر قطعات و همچنین دور ماندن کارکنان این شرکت از بیماری و سرایت آن به دیگران خواهد شد.

شرکت خودروسازی لامبورگینی هم که در سال گذشته و به لطف راه اندازی شاسی بلند سوپراسپرت "اوروس" موفق به ثبت رکورد تاریخی در کارنامه فروش خود شده بود و در مجموع توانست 8205 دستگاه خودروی مختلف به مشتریان خود عرضه کند که نسبت به سال 2018 میلادی با رشد چشمگیر 43 درصدی همراه بوده است، خود را برای فعالیت بهتر و گسترش آن در سال 2020 میلادی آماده کرده بود، اما وقفه تولید این شرکت تا تاریخ 25 مارس 2020 می تواند خسارت زیادی به تولید و سودآوری شرکت وارد کند. هرچند تا رسیدن به تاریخ های تعیین شده، تضمینی برای مقابله کامل و شکست این ویروس در کشور ایتالیا وجود ندارد و ممکن است که بار دیگر شاهد تمدید این تاریخ برای هفته های بیشتری باشیم.

خبرنگار: سجاد حیدری
 

کد خبر 121231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha