اخراج کارگران عقاب افشان به دلیل اتمام قرارداد!

آن طور که برخی کارگران شرکت عقاب افشان مدعی شده‌اند، این شرکت اتوبوس سازی قصد اخراج حدود ۴۶۱ کارگر خود به دلیل اتمام قرارداد را دارد.

به گزارش پرشین خودرو، جمعی از کارگران این شرکت روز دوشنبه با حضور در استانداری سمنان خواستار دخالت مسوولان این استان برای جلوگیری از تعدیل گسترده نیرو در این واحد تولیدی شدند.

آن طور که برخی کارگران این واحد تولیدی مدعی شده‌اند، شرکت عقاب افشان قصد اخراج حدود ۴۶۱ کارگر خود به دلیل اتمام قرارداد را دارد.


کارگران هم چنین اذعان داشته‌اند عقاب افشان به دلیل تحریم ها در تامین قطعات اولیه ساخت اتوبوس دچار مشکل شده است و از این رو قصد تعدیل نیرو را دارد.


در عین حال سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اطمینان داد که نیروهای کارخانه اتوبوس‌سازی عقاب افشان فعلا از کار بیکار نمی‌شوند.

حبیب‌الله خجسته‌پور ابراز داشت: این شرکت سالیان سال برای کارگران خود حق بیمه پرداخت کرده است و می ‌تواند با معرفی کارگران خود به بیمه از حق خود استفاده کند.

 

شرکت عقاب افشان



پیگیری ها هم چنین به این نتیجه رسید که ممکن است با رفع مشکل در تامین قطعات اولیه ، شرکت عقاب افشان از حدود سه ماه دیگر کارگرانی که تعدیل کند را به کار بازگرداند.

مسایل و مشکلات این واحد تولیدی هم چنین روز یکشنبه اول تیرماه با حضور مدیر شرکت عقاب افشان و استاندار سمنان بررسی شده بود.

عقاب افشان بزرگترین تولیدکننده اتوبوس شهری و بین شهری در بخش خصوصی کشور است که با سابقه ۶۰ ساله در زمینه تولید انواع اتوبوس، توانسته نقش مهمی را در نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور ایفا کند.

بیش از ۹۵۰ نفر در این شرکت اتوبوس سازی در شهرک صنعتی بزرگ سمنان مشغول به کار هستند و با وجود کاهش تولید، طرح تعدیل نیرو در این واحد صنعتی مادر در سال ۹۸ نیز مطرح شده بود.

بعد از توافقنامه برجام، شرکت عقاب افشان در سال ۹۶ موفق به تولید بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری و بین شهری و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس شد که رکوردی در تاریخ این شرکت به شمار می‌رفت، اما با خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، تولید در این شرکت در اواخر سال ۹۷ کاهش چشمگیر یافت.

کارخانه این شرکت در شهرک صنعتی سمنان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و فضای سرپوشیده بیش از ۶۵ هزار مترمربع قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 123706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha