کد خبر 125391
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
ساخت نسل جدید موتور توربوفن برای پهپاد

وزیر دفاع گفت: نسل چهارم موتور توربوفن سبک برای نخستین بار در کشور ساخته شد.

به گزارش پرشین خودرو، امیر سرتیپ حاتمی گفت: این موتور که امروزه بر روی پهپاد‌های پیشرفته دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند توان کشور را در حوزه قدرت هوایی، افزایش قابل توجهی دهد و نسل موتور‌های موجود را حداقل یک نسل ارتقاء خواهد داد.


به گفته وزیر دفاع علاوه بر این موتور که فردا در حضور رئیس جمهور رونمایی خواهد شد، خط تولید موتور هواپیمای کوثر به نام اوج هم افتتاح خواهد شد.

امیر حاتمی گفت: موتور اوج مسیر خودش را طی کرده و نمونه‌های تولید شده آن مورد آزمایش قرار گرفته است.

وی همچنین از برپایی یک نمایشگاه پهپادی به مناسبت ۳۱ مرداد - روز صنعت دفاعی، خبر داد و افزود: نمونه‌های مختلف پهپادی کشور را که امروز تسلیح و تجهیز شده اند و در مأموریت‌های مختلف نیرو‌های مسلح ایفای مأموریت می‌کنند؛ در این نمایشگاه به مردم معرفی خواهیم کرد.

وزیر دفاع از رونمایی دو محصول موشکی هم در این نمایشگاه خبر داد و گفت: توضیحات بیشتر درباره این موشک‌ها را در همان مراسم ارائه خواهیم کرد.

امیر حاتمی همچنین در خصوص نقش اسرائیل در منطقه هشدار داد: رژیم غاصب اسرائیل حق مردم فلسطین را در سرزمین فلسطین غصب کرده است.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین و کشور‌های مختلف گفت: رد پای جنایت‌های این رژیم غاصب در موضوع‌های مختلف در کشور ما دیده می‌شود و حضور او در منطقه از نگاه ما توأم با جنایت و خیانت برای مردم منطقه خواهد بود.

وزیر دفاع تاکید کرد: به همین دلیل اگر پای آن‌ها در منطقه باز شود، بدون تردید منطقه با تبعاتی روبرو خواهد شد و مسئولیت آن با کشور‌هایی است که پای آن‌ها را به منطقه باز کرده اند.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 125391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha