مردم خدمات در محل هر شرکت امداد خودرویی را نپذیرند

دبیر انجمن شرکت های خدمات پس از فروش خودرو با توجه به افزایش کلاهبرداری ها در ارائه خدمات امدادی به مردم توصیه کرد با هوشیاری و دقت بیشتر، خدمات در محل هر شرکت امداد خودرویی را نپذیرند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، بیشتر شرکتهای خودروسازی با هدف کمک به شبکه نظام سلامت کشور و قطع زنجیره انتقال این ویروس برنامه ارائه خدمات در محل را در دستورکار قرار دادند.
توسعه چنین امکانی به منظور خدمات رسانی بهتر خودروسازان به مشتریان اگر چه اقدام موثری در کاهش مراجعات به نمایندگی های خدمات و امدادی شرکتها گردیده، اما این موضوع باز هم دست آویزی برای افزایش کلاهبرداری سودجویان شده است.

در سال های اخیر بسیاری از امداد خودروهای غیر مجاز با شگردهای خاص خود اعم از تماس و اخذ مبالغی غیرمتعارف سعی در جذب مشتریان دارند و مردم نیز بدون اطلاع در دام آنها گرفتار می‌شوند گرچه بارها و از طرق گوناگون نسبت به اقدامات خلاف قانون این شرکتها هشدار داده شده است اما همچنان بسیاری از رانندگان بدون توجه به توصیه رسانه ها مورد سوء استفاده و کلاهبرداری این شرکتها قرار می گیرند.

در همین زمینه عباسعلی غیاثی دبیر انجمن شرکت های خدمات پس از فروش خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با انتقاد از رشد قارچ گونه شرکت های امداد خودرویی در سطح کشور، خواستار اعمال نظارت بیشتر و دقیق تر بر فعالیت شرکت های امداد خودرویی سراسر کشور شد.

هیچ دستگاهی مسئولیت برخورد با امدادهای فاقد مجوز را نمی پذیرد

وی با توجه به افزایش کلاهبرداری ها در ارائه خدمات امدادی، تنها راه مقابله با شرکتهای متفرقه امدادی را هوشیاری مردم اعلام و به رانندگان توصیه کرد با هوشیاری و دقت بیشتر، خدمات در محل هر شرکت امداد خودرویی را نپذیرند.

غیاثی مهمترین علت افزایش کلاهبرداری ها را نبود نظارت از سوی سازمان های متولی امر برشمرد و تاکید کرد : متاسفانه هیچ یک از دستگاههای متولی آن گونه که لازم است مسئولیت برخورد و نظارت بر فعالیت شرکت های امداد خودروها بدون مجوز را نمی پذیرد.

 

غیاثی



دبیر انجمن شرکت های خدمات پس از فروش خودرو با اشاره به اینکه هر گونه فعالیت شرکتهای امداد خودرویی مستلزم اخذ مجوز از وزارت صمت است، گفت: این الزام در حالی است که همچنان بسیاری از شرکتهای فعال در این حوزه فاقد مجوز هستند که ضرورت دارد پلیس راهور ناجا و مرکز امور اصناف وزارت صمت از فعالیت این گونه امداد خودروها جلوگیری کنند.

بازنده اصلی در موضوع امداد خودروهای بی نام و نشان فقط مردم هستند

غیاثی در ادامه ضمن تاکید بر آگاهی بخشی رسانه های جمعی ،هوشیاری و دقت بیشتر مردم را برای مقابله با فعالیت امداد خودروهای متفرقه را بسیاری مهم ذکر کرد و افزود : مسلما بازنده اصلی در موضوع امداد خودروهای بی نام و نشان فقط مردم هستند چنانچه بسیاری از رانندگان از سوی شرکت های امداد خودرویی بدون مجوز بارها و بارها دچار خسران شده اند در حالی که مقصر نیستند با این حال لازم است مردم در برخورد با این شرکتها دقت و توجه بیشتری نمایند.

وی با اشاره به گسترش کلاهبرداری ها در حوزه خدمات در محل خودروسازان تصریح کرد: البته این روزها کلاهبرداری مختص امداد و خدمات خودرویی نیست و در بسیاری از بخش های خدماتی و بیمه ای این کلاهبرداری ها صورت می گیرد که لازم است رسانه ها جمعی در این ارتباط اطلاع رسانی دقیق تری را به مردم داشته باشند.

وی در ادامه ضمن هشدار نسبت عواقب دریافت خدمات امدادی متفرقه در دوران گارانتی، بیان کرد: چنانچه امدادی غیر از امداد برند خودرویی رانندگان برای تعمیر و حمل خودرو مراجعه کند، کمترین اتفاق، خارج شدن خودرو از پوشش گارانتی و بدترین حالت ایجاد خسارت های مالی و جانی برای راننده و سرنشینان است.

این مقام صنفی در انجمن خدمات پس از فروش خودروسازان همچنین با تاکید بر اینکه خودروهای برخوردار از گارانتی از امداد خودرویی رایگان نیز برخوردارند، 4 شرکت امدادی را تحت پوشش انجمن شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو اعلام کرد و افزود: انجمن شرکت های خدمات پس از فروش خودرو متشکل از شرکت های امداد خودرو ایران با شماره 096440 و مخصوص خودروهای ایران خودرو، امداد خودرو سایپا با شماره 096550 و مخصوص خودروهای گروه خودروسازی سایپا، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران با شماره 09629 و شرکت امداد خودرو رفاه ایرانیان با شماره 02164026 است و مشتریان شرکت های خودروسازی بدون نیاز به مراجعه حضوری به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش می‌توانند از امکانات غیرحضوری تعریف شده برای دریافت انواع خدمات، از طریق کانال‌های ارتباطی و شماره تلفن های ذکر شده درخواست‌ خود را اعلام و خدمات خودرویی را در محل مورد نظر دریافت کنند.

تشکیل اتحادیه سراسری امداد خودرویی با نظارت مرکز امور اصناف وزارت صمت

غیاثی در ادامه با توجه به موضوع تفویض نظارت بر امداد خودروها به مرکز امور اصناف وزارت صمت گفت: با این حال به وزارت صمت پیشنهاد شده است که اتحادیه سراسری امداد خودرویی را ایجاد کنند تا تمامی امداد خودروها زیر نظر اتحادیه سراسری فعالیت کرده و مرکز اموراصناف وزارت صمت نیز بر فعالیت اتحادیه نظارت داشته باشد.

وی در پایان با توجه به گسترش شرکت امداد خودرویی متفرقه در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر اطلاع دقیقی در خصوص آمار این شرکتها در اختیار انجمن نیست البته برخی از این شرکتهای امداد خودرویی در اداره اصناف ثبت و مجوز فعالیت دارند و تعداد زیادی نیز بدون مجوز و با کمترین امکانات در حال امداد رسانی در جاده ها هستند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مشکل امداد خودروها در کشور تمامی ندارد و کماکان امداد خودروهای متفرقه در خیابان‌ها و جاده‌های کشور مسائل و مشکلاتی برای مردم و امداد خودروهای رسمی خودروسازان به‌ وجود می آوردند و هر روز شیوه جدیدی از سوی این افراد و شرکت‌ها برای کلاهبرداری طرح‌ریزی می‌شود اما همچنان شگردهای مختلف این گونه شرکتهای متقلب و سودجو موجب هوشیاری بیشتر مردم و افزایش نظارت دستگاههای متولی نشده است.

خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 127321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha