انتقاد رئیس سازمان بازرسی کشور از فرمول جدید تعیین قیمت خودرو

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: نگرانیم تصمیم جدید شورای رقابت درباره قیمت گذاری خودرو، باعث افزایش قیمت خودرو‌های موجود در بازار شود.

به گزارش پرشین خودرو، حسن درویشیان که به همراه معاونان خود در جلسه شورای معاونان وزارت صمت حضور یافت با بیان اینکه نباید برای حل مشکلات شرکت‌های خودروساز، فشار قیمتی را به مردم تحمیل کرد افزود: برای جبران ضرر خودروسازان باید هزینه‌ها را کاهش داد و در ساختار تولید هزینه‌ها و جذب نیروی انسانی، اصلاحات صورت بگیرد نه اینکه با ایجاد افزایش قیمت انتظار کنترل بازار را داشته باشیم.

 

شورای رقابت



وی اضافه کرد: اگر امروز خودرویی در بازار ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و قیمت کارخانه آن با این فرمول جدید از ۵۰ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان برسد حتماً این گونه نیست که قیمت بازار آن ثابت باشد ما نگرانیم آن ۱۰۰ میلیون تومان هم به قیمت‌های بالاتری برسد بنابراین فرمول جدید قیمت‌گذاری حتماً باید بازنگری شود.

حجت الاسلام درویشیان با بیان اینکه باید سند توسعه هر بخشی مورد توجه قرار گیرد و بروزرسانی انجام شود گفت: برای مثال سند توسعه صنعت خودرویی ما از سال ۹۳ بازنویسی نشده در حالی که باید همه چالش‌های آن دوباره بررسی شود.

کد خبر 129265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha