کسری سرمایه در گردش قطعه سازان، 25000 میلیارد تومان است

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: کسری بودجه سرمایه در گردش قطعه سازان کشور در انتهای سال 99 دستکم 25 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

به گزارش پرشین خودرو، آرش محبی نژاد، با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه با وجود افزایش چندباره قیمت مواد اولیه و نهاده های تولید، اصلاح قیمت های فروش و قطعات به موقع انجام نمی شود و این امر، چالش های زیادی برای قطعه سازان کشور به وجود آورده است.

وی افزود: در کنار تلاش های شبانه روزی صنعتگران خودرو و قطعه سازی کشور به ویژه در زمینه داخلی سازی قطعات و محصولات، بروز برخی مشکلات به تعطیلی برخی کارخانه های قطعه سازی کشور منجر شده است که این شرایط در شان سال جهش تولید نیست.

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، فعالان زنجیره تامین قطعات کشور در چند سال اخیر و پس از چالش تحریمی خودروسازان، با تمام توان به منظور تامین نیازهای کشور حرکت کردند و نهضت داخلی سازی و برگزاری چهار میز تخصصی در طی آن، نتیجه همین همت و تلاش قطعه سازان کشور بوده است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که قطعه سازان با وجود تحریم ها و کرونا، تنور تولید خودرو در کشور را در سال جهش تولید گرم نگه داشته اند، روا نیست که خطوط تولید برخی از آنها به دلیل مشکلات عدیده، تعطیل یا نیمه تعطیل باشد.

محبی نژاد در تشریح این مشکلات عدیده، افزود: این مشکلات بیشتر ناشی از افزایش لجام گسیخته قیمت مواد اولیه، عدم تخصیص ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی و در نهایت، کمبود سرمایه در گردش و نقدینگی است که به مانند زنجیر بر پای تولید داخلی بسته شده است.

 

پروزن ،سرمایه در گردش قطعه سازان


دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، در ادامه با اشاره به افتتاح چند خط جدید تولید قطعه در استان البرز، گفت: این استان در شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارد و قطعه سازان البرز به دلیل همجواری به دو خودروسازی بزرگ کشور، از قطب های اصلی زنجیره تامین صنعت خودرو به شمار می آیند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه قطعه سازان استان البرز پیشتاز اجرای نهضت داخلی سازی قطعات خودرو بوده اند اما در همین استان هم، تعطیل یا نیمه تعطیل شدن حدود 100 واحد تولیدکننده قطعه را شاهد بوده ایم.

محبی نژاد کسری نقدینگی قطعه سازان استان البرز برای تحقق برنامه جهش تولید را نیز حدود سه هزار و 300 میلیارد تومان برآورد و اظهار امیدواری کرد تلاش ها و حمایت های لازم از سوی مسئولان ذیربط و خودروسازان برای رفع مشکلات زنجیره تامین کشور و این استان، قبل از آنکه دیر بشود، صورت پذیرد.

کد خبر 130358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha