گروه سایپا به روش QCD اداره می شود (+روش QCD چیست؟)

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تلاش برای اداره گروه سایپا به روش QCD خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، محمدعلی تیموری، با بیان این مطلب اظهار داشت: رمز موفقیت یک بنگاه و سازمان در دانش بنیان بودن آن است و فرایندهای شرکت های تابعه گروه باید در مسیر دانش محور، دانش بنیان و Quality- Cost- Delivery) QCD / کیفیت، هزینه و تحویل) ‌ تعریف، اجرا و پیاده شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: از زمانی‌که وارد سایپا شدم بر تولید اقتصادی محصولات و QCD تاکید داشتم و در این خصوص برنامه جامعی تدوین شد. تولید اقتصادی نشات گرفته از تفکر اقتصاد مقاومتی است که رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۹ مطرح کردند.  

تیموری اضافه کرد: در تلاش هستیم گروه سایپا را به روش QCD اداره کنیم، این موضوع به صورت فرهنگ سازمانی شکل گرفته است، به نحوی که تمامی آیین نامه‌های معاملات شامل واردات خودرو، خریدهای خارجی و داخلی با لحاظ کردن مقوله QCD است و عملا فرهنگ QCD در آیین‌نامه‌ها و روش‌های اجرای مدنظر قرار گرفته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه از اواخر سال ۱۴۰۰‌ برای بهبود کیفیت خودرو شاهین دستی و اتوماتیک که محصول استراتژی و اقتصادی گروه سایپا است، ‌اقدامات متعددی در دستور کار قرار گرفت، ‌افزود: برای موفقیت در بازار و صنعت خودرو، ‌ بایستی به توسعه و کیفیت محصول توجه مضاعفی کرد.   

وی در پایان خاطرنشان کرد: گروه خودروسازی سایپا برای آنکه در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد از ۲۵ ماه پیش تولیدات خود را با تاکید بر سه موضوع محصولات اقتصادی، ‌دانش بنیان شدن و QCD دنبال می‌کند.

براساس این گزارش، QCD(کیفیت، هزینه، تحویل) که گاه به QCDSM (کیفیت، هزینه، تحویل، روحیه، ایمنی) گسترش می یابد رویکرد مدیریتی است که در ابتدا برای کمک به شرکت ها در بخش خودروسازی انگلیس توسعه داده شده است.

تجزیه و تحلیل QCD برای ارزیابی مولفه های مختلف فرایند تولید استفاده می شود. همچنین بازخورد را در قالب واقعیت ها و ارقام ارائه می دهد که به مدیران کمک می کند تا تصمیمات منطقی بگیرند. با استفاده از داده های جمع آوری شده، سازمان ها راحت تر می توانند اهداف آینده خود را در اولویت قرار دهند.

QCD به تجزیه یک چیز بزرگ در موارد کوچکتر کمک می کند، این امر به سازماندهی و اولویت بندی تلاش ها کمک می کند و از نظر روانشناختی مانع از احساس غرق شدن می شود.

خاطرنشان می شود: QCD یک رویکرد سه بعدی است، اگر حتی در یک بعد نیز مشکلی وجود داشته باشد، ناگزیر دیگران نیز رنج می برند، یک بعد را نمی توان به خاطر دو حالت دیگر قربانی کرد.
 

کد خبر 144476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha