کد خبر 17271
۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۱
فریب افکار عمومی توسط خودروسازان

پرشین خودرو: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادعا کرد: در شرایطی که برخی نمایندگی‌های فروش خودروسازان بزرگ محصولات را گرا‌ن‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند، انتشار اخباری مبنی بر برخورد با این تخلفات مصداق بارز فریب افکار عمومی است.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، علی خاکساری اظهار کرد: در حال حاضر افرادی در سیستم فروش خودروسازان بزرگ با دلالان و نمایندگی‌های فروش در ارتباط بوده و به رانت و واسطه‌گری بازار خودرو دامن می‌زنند. وی با بیان اینکه خودروسازان عزم واقعی برای برخورد با تخلفات نمایندگی‌های فروش خودرو را ندارند، خاطرنشان کرد: در این شرایط به دلیل آنکه برخی از مردم از تخلفات نمایندگی‌های فروش خودروسازان آگاه و ناراضی هستند، برخی خودروسازان می‌خواهند با انتشار چنین اخباری جو عمومی جامعه را تلطیف کرده و از خود رفع مسوولیت کنند. عضو هیات علمی دانشگاه علامه ادامه داد: این در حالی است که خودروساز خودرو را تحویل نمایندگی فروش داده و نمایندگی را آزاد می‌گذارد تا محصولات را به قیمت دلخواه خود بفروشد زیرا سود ناشی از این کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم به خودروساز نیز می‌رسد. وی افزود: بنابراین در این شرایط نباید انتظار داشته باشیم خودروساز برخلاف منافع خود با تخلفات نمایندگی‌های فروش برخورد کند زیرا حداکثر اقدام خودروسازان در این زمینه انتشار اخبار و قربانی کردن چند نمایندگی فروش خودرو است.
کد خبر 17271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    6 0
    اين جانب منتظر دريافت خودرو پيش خريد شده كاپرا از گروه بهمن مي باشم در حاليكه چند ماه از زمان تحويل خودرو گذشته است ولي خودرو ساز با وجود افزايش قيمت خودرو (حدود 6 ميليون تومان در 12 مهرماه) همچنان از تحويل دادن خودرو به بهانه عدم تعيين قيمت خودرو خوداري مي كند و خودرو هاي مربوطه را در بازار آزاد و با قيمت هاي آنچناني عرضه مي نمايد، و اين در حاليست كه پول پيش فروش خودرو ها مدتها قبل از افزايش قيمت ارز دريافت كرده است و افزايش قيمت ارز نبايد بر روي قيمت خوذرو هاي پيش فروش شده اثري داشته باشد، افزايش قيمت بگونه اي كه عملا پيش پرداخت داده شده بدون تاثير بوده و اكنون بايد پول خريد آزاد خودرو ( در زمان پيش خريد) بپردازم.