مجلس قانون واردات خودروهای ساخت امریکا را تفسیر می کند

پرشین خودرو: در دنیای فعلی بسیاری از شرکت‌ها چند ملیتی هستند و ممکن است امریکایی‌ها در این شرکت‌ها سهم داشته باشند بدون اینکه متعلق به کشورشان باشد یا ما از این قضیه اطلاعی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب گفت: موضوع واردات یا عدم واردات خودروهایی که در امریکا فقط ساخته می شود باید در مجلس بررسی و تفسیر از این قانون مشخص شود. به ‌هرحال وقتی در تفسیر قوانین مشکلی پیش می‌آید، مجلس باید ورود کند و تفسیر صحیح و حدود مشخص‌شده از قانون را روشن سازد.


وی با تاکید بر وجود شرکت‌های چندملیتی و ایجاد مشکل برای واردات از این‌گونه شرکت‌ها، اظهار داشت: چنانچه بخواهیم واردات از شرکت‌های چند ملیتی را محدود کنیم، این محدودیت علاوه بر خودرو در بسیاری از کالاهای دیگر هم رخ می‌دهد. موضوع مشارکت آمریکایی‌ها در تولید، در بسیاری از کالاهای دیگر هم دیده می‌شود. باید بررسی شود و در این خصوص اجماعی صورت پذیرد وگرنه برای خودمان محدودیت ایجاد می‌کنیم.پ



با تفسیر اشتباه دچار خود تحریمی می‌شویم


این عضو کمیسیون صنایع مجلس در رابطه با خودروهایی که با این مشکل مواجه شده‌ است، گفت:‌ قطعا باید این مشکل توسط مسئولان دولت حل یا به مجلس ارجاع شود تا نسبت به حل این مساله اقدام شود. تا حد ممکن مسئولان مربوطه باید این قضیه را حل کنند و در صورت اینکه موضوع حاد شود به مجلس می‌آید. و می‌توان یک حکم کلی از آن استخراج کرد که اگر به‌ طور مثال در شرکتی امریکایی‌ها بیش از 50درصد سهم داشته باشند، محدودیت ایجاد کرد اما اگر به‌ صورت کلی بخواهیم محدودیت ایجاد کنیم، برای خودمان هم محدودیت قائل می‌شویم.



به گفته گرمابی، خودرو را می‌توان کالای لوکس و غیرضروری برای واردات دانست اما بسیاری از ماشین‌آلات و تجهیزات وجود دارند که واردات آنها ضروری است و با این کار به نوعی دچار خودتحریمی می‌شویم، چنانچه بخواهیم خیلی سختگیری کنیم برای کشور تحریم به‌ وجود می‌آوریم.
 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 62719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha