تولید خودروی لاکچری در ایران صرفه اقتصادی ندارد

پرشین خودرو: برای دستیابی به مرحله ای که به جای واردات دی اس، تولید در کشور را پی گیر شویم راه زیادی در پیش داریم زیرا میزان تقاضا و بازار صادراتی برای تولید یک محصول جدید بسیار مهم است.

داریوش بی ریا مدیرعامل گروه آرین سرمایه نماینده رسمی دی اس و میتسوبیشی در ایران در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن اشاره به این مطلب گفت: موضوع تولید یک محصول در کشور تابعی است از نیازی که در آن مقطع سنجیده می شود.

وی ادامه داد: میزان تقاضای موجود و تعداد عرضه شده از محصول مورد نیاز برای چشم انداز تولید یک محصول جدید بسیار مهم است اما نهایتا تولید محصول جدید با نظر و بر اساس سیاست وزارت صنایع رخ می دهد.

 

مدیرعامل گروه آرین سرمایه با توضیح این مطلب که بر اساس سیاست های وزارت صنعت تیراژ تولیدی یک خودرو باید بالای 30 هزار دستگاه در سال باشد افزود: اگر تولید یک خودرو زیر تیراژ منطقی باشد صرفه اقتصادی خود را از دست داده و واردات آن محصول به صرفه تر از تولید آن خواهد بود.

وی در مورد احتمال تولید محصولات دی اس در ایران گفت: مشکل تولید محصولات لاکچری دی اس در ایران همین تیراژ است و بنده فکر می کنم در حال حاضر تولید محصولات این برند خاص در ایران مقرون به صرفه نیست و تولید گران در می آید.

بی ریا خاطرنشان کرد: فاصله برای اینکه بتوانیم برندهایی از دسته دی اس را در ایران تولید کنیم بسیار زیاد است زیرا مخاطبین این خودرو ها خاص هستند و باید با رده و رنج خودشان مقایسه شوند بنابراین تولید محصولات لاکچری با هدف داخلی و بدون داشتن بازار صادراتی کار اشتباهی است.

همچنین مدیرعامل دی اس فرانسه در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو در مورد سیاست های شرکت مادر برای حضور مستقیم در بازار ایران گفت: ما بسیار خوشنود خواهیم شد اگر تقاضای محصولات برند ما در ایران به قدری افزایش یابد که ارزش سرمایه گذاری مستقیم را پیدا کند.

وی ادامه داد: برای گروه پژو – سیتروئن بازار ایران بسیار جدی و مهم است و بنابراین این دو برند به صورت جدی وارد این بازار شدند و مطمئن باشید اگر برای برند لاکچری گروه یعنی دی اس نیز اثبات شود که می تواند تیراژ خوبی از محصولات خود را در ایران تولید و عرضه کند، این مهم را ما نیز اجرایی می کنیم.

شرکت آرین موتور تابان از زیر مجموعه های گروه آرین سرمایه یکی از معدود شرکت هایی است که توانسته به صورت رسمی نمایندگی یک برند خودروسازی در ایران را کسب و نام خود را در سایت شرکت مادر به ثبت برساند.

کد خبر 71151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha