فراخوان ده ها هزار دستگاه «نیسان» به دلیل نقص فنی

پرشین خودرو: شاید بسیاری تصور کنند درب های خودرو بدون مشکل سر جای خود قرار داشته و هیچ گاه ممکن نیست اگر آن را به شکل استاندارد ببندید باز شوند.

به گزارش پرشین خودرو، اما گاهی اوقات برخی مشکلات کارخانه ای ممکن است به شکل خودکار درب را باز کرده و مشکلی را به وجود آورد. مشکلی که حال گریبان گیر شرکت نیسان شده که در جریان آن بیش از 341 هزار دستگاه نیسان آلتیما را برای اشکال درب فراخواند.


این فراخوان شامل مدل های 2015 تا 2017 آلتیما شده و مدل هایی که بین سپتامبر 2015 تا اکتبر 2016 تولید شدند با چنین مشکلی مواجه هستند.


این فراخوان در 18 ژانویه سال جاری منتشر شد و براساس آن در سرعت بالا درب خودرو آلتیما ممکن است باز شود و خطراتی را به دنبال داشته باشد.


بنابراین آلتیماهایی که بین این تاریخ تولید شدند با مشکلی دست و پنجه نرم می کنند. مشکل از جایی نشات می گیرد که پانل درب عقب دچار ایرادی است. کابل ضامن درب ممکن است دچار شکستگی باشد و در حین حرکت موجب باز شدن درب خودرو شود. در صورتی که تداخلی به وجود آید نه تنها درب باز شده بلکه پنجره نیز پایین خواهد آمد. بنابراین با باز شدن درب در سرعت های بالا خطرات بزرگی به دنبال خواهد داشت که یکی از آنها سقوط افراد به خارج خودرو و احتمال آسیب شدید بدنی می شود.


افراد با مراجعه به نمایندگی نیسان می توانند به برطرف ساختن مشکل بپردازند زیرا کافی است پچ محافظی به این بخش افزوده شود تا خطر را دور سازد.


نیسان پیشنهاد داده تا صاحبان مدل های مورد اشاره آلتیما هرچه سریعتر با مراجعه به نمایندگی این کمپانی ژاپنی موضوع را بررسی کرده تا اگر مشکلی وجود داشت به برطرف ساختن آن بپردازند.


همانطور که می دانید فراخوان های مختلفی صورت می گیرد و یکی از آنها آلتیما نیسان است.
 

کد خبر 73267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha