سهم قشر متوسط از بازار خودرو همچنان خودروهای تک ستاره است

پرشین خودرو: گزارش کیفی خردادماه خودروهای سواری، در 50 مدل از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد در حالی اعلام و منتشر شد که میزان خودروهای تولیدی از 64219 هزار دستگاه در اردیبهشت 96 به تعداد 89246 هزار دستگاه در خردادماه سال جاری رسیده است..

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، گزارش کیفی خودروهای تولید شده در خردادماه باز هم بدون ارائه اطلاعات تکمیلی همچون میزان نفوذ آب به داخل خودرو، مشکلات رنگ، مشکلات سر و صدای غیر متعارف و ... منتشر شده است.

در گزارش خرداد ماه سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد همچنان از 99 درصد از آمار 89246 هزار دستگاهی خودروها متعلق به گروه سواری هاست و 1 درصد باقیمانده در گروه خودروهای کار و تجاری قرار دارد.

نکته جالبی که در گزارش این ماه به چشم می آید رشد تولید خودروها در خردادماه سال جاری است.در اردیبهشت کل تولید خودروها 64219 هزار دستگاه بود در حالی که خردادماه سال جاری تولید خودروها به عدد 89246 هزار دستگاه رسیده است.

با مقایسه جدول کیفی خودروهای اردیبهشت 96 و خرداد ماه سال جاری به استثنای برلیانس اچ330 که با یک ستاره ترفیع گرفیع گرفته است، سایر خودروها در بحث کیفی هیچ گونه تغییری نداشته اند.

نکته دیگر قابل ذکر در جدول مقایسه ای گزارش کیفی اردیبهشت و خرداد ماه سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد حضور دوباره خودروهایی چون سمند سورن، ساینا، تیبا، آریو اتومات، چانگان سی اس 35،تندر 90 اتومات پلاس، دنا پلاس و دانگ فنگ اچ30 در بررسی خرداد ماه است که به دلیل تولید دوباره در جدول امتیازدهی قرار گرفته اند.

در جدول منتشر شده خردادماه در بازه ی قیمتی بالای 100 میلیون باز هم نیومزدا و گرند ویتارا خودنمایی می کنند که خوشبختانه تنها 4 ستاره های بازار نیستند.در رنج قیمت 75 تا 100 میلیون همچون ماه پیش کیا سراتو و هیوندای آی20 را می بینیم.دیگر محصول تولیدی کرمان موتور یعنی هیوندای آی10 که در بازه ی قیمتی 50 تا 75 میلیون تومانی قرار دارد را هم با 4 ستاره در لیست خرداد ماه مشاهده می کنیم.

سایر 4 ستاره های بازار که قیمتی معقول تر نیز دارند (25 تا 50 میلیون تومان) شامل ساندرو، تندر 90 اتومات پلاس، پارس تندر و تندر90 می شود.در خانواده ی خودروهای 25 تا 50 میلیونی ساینا، سمند، پژو پارس و 405 هم با یک ستاره در کارنامه خود در انتهای جدول این رنج قرار گرفته اند.

اما طبق روال سابق همچنان سهم خانواده های متوسط و زحمت کش از بازار خودروهای باکیفیت، خودروهایی با قیمت زیر 25 میلیون است که مانند خریداران بالقوه ی خود از دار دنیا تنها یک ستاره دارند.

در ادامه می توانید سایر خودروهای بازار را در جدول ذیل با تعداد ستاره هایی که به خود اختصاص داده اند مشاهده نمایید.

 

 

کد خبر 75810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha