آیا زمان خداحافظی با ماشین‌های بنزینی و دیزلی فرا رسیده است؟

پرشین خودرو: با پیشرفت سریع تکنولوژی در این چند سال اخیر و همچنین بروز مشکلات زیست محیطی ناشی از آلودگی هوا، در این چند سال اخیر شاهد طراحی و توسعه حجم قابل توجه‌ای از ماشین‌های دوست دار محیط زیست بویژه ماشین‌های الکتریکی از سوی شرکت‌های خودروسازی هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، در ابتدا اعتماد به خودروهای برقی بسیار سخت بود، اما حالا با روی کار آمدن سیستم‌های شارژ سریع و باتری‌های پیشرفته ظرفیت بالا، شاهد رشد فروش چشمگیر محصولات الکتریکی هستیم که پیش بینی می‌شود تا چند سال آینده بازار را بدست بگیرند، اما از همین حالا برخی از کشورهای جهان بویژه شهرهای بزرگ جهان برنامه ریزی کرده‌اند تا در چند سال آینده، خرید و فروش اتومبیل‌های بنزینی و دیزلی را در شهر و کشورهای خود متوقف کنند که در ادامه مروری کوتاه بر روی این آمار خواهیم داشت.
دو کشور بزرگ اروپایی از جمله انگلستان و فرانسه، در نظر دارند تا سال 2040 میلادی ممنوعیت خرید و فروش و یا حتی تردد اتومبیل‌های بنزینی و دیزلی را برنامه ریزی کنند که این فرصت 23 ساله در مقایسه با سایر کشورهای جهان، بسیار سخاوتمندانه خواهد بود.
دلیل تصمیمات سخاوتمندانه انگلیس و فرانسه در این است که کشور "هلند" در نظر دارد تا سال 2030 میلادی تنها ماشین‌های بدون آلاینده را در کشور خود به فروش رساند و همچنین کشور "نروژ" در نظر دارد تا سال 2025 میلادی، اتومبیل‌های دیزلی و بنزینی را از بین ببرد. در کشور "چین" و به همین ترتیب در کشور "هند" هم دولت تصمیم به چنین کاری گرفته و قرار است که تا سال 2030 میلادی طرح محدودیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را به اجرا درآورد.
علاوه بر کشورهای ذکر شده، برخی از کشورهای بزرگ جهان هم تصمیم به محدود سازی ماشین‌های بنزینی و دیزلی در خیابان‌های خود دارند، به این صورت که شهرهای مهم جهان از جمله پاریس، مادرید، آتن و مکزیکوسیتی موافقت کرده است که تا سال 2025 میلادی فروش اتومبیل‌های دیزلی را در شهرهای خود ممنوع کنند.

کد خبر 82929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha