سکته بازار خودرو با ابلاغیه دولت

پرشین خودرو: نمایندگی های برندهای معتبر خودرو در ایران از آینده خود در بازار کشور به دلیل مشخص نبودن وضعیت واردات نگران هستند.

علی شکوهی مدیر بازاریابی آرین موتور در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو در مورد وضعیت بازار خودروهای وارداتی گفت: وضعیت بسیار بد است و هیچکس نمی داند اوضاع واردات خودرو و بازار چه می شود.

وی ادامه داد: تمام واردکنندگان خودرو منتظر باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو هستند و این تازه ابتدای کار است زیرا هنوز نمی دانیم دستورالعمل جدید واردات که توسط دولت باید تصویب شود با چه تغییراتی رو به رو خواهد شد.

به گفته شکوهی، ابلاغ دستورالعمل جدید واردات را مقدمه باز شدن سامانه است و همچنان ما و سایر نمایندگی های خودرو در ایران نمی توانیم در مورد آینده کاری خود برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به روند رو به رشد بازار خودرو در سال گذشته گفت: بازار بسیار خوب در حال رشد بود اما ابلاغیه دولتی ها باعث شد کل مسیر حرکتی واردات خودرو دچار چنان سکته ای شود که سرپا شدن مجدد آن سخت می نماید.

مدیر بازاریابی آرین موتور خاطرنشان کرد: یکی از بدترین اتفاقات این است که ما نمی دانیم جواب مشتریان خود را چگونه باید بدهیم و این در حالی است که بخشی از تقاضای موجود در بازار نیز با این تاخیر در واردات از بین می رود.

شکوهی با اعلام این مطلب که در سال های گذشته از ابتدای فصل بهار محصولات 2018 معرفی می شده است تصریح کرد: متاسفانه امسال هیچکدام از نمایندگان رسمی نتوانستند محصولات 2018 را به بازار ایران معرفی کنند .

وی در پایان با انتقاد از استانداردهای جدید خودرو و اضافه شدن برخی خصوصیات جدید به خودروهای وارداتی تصریح کرد: این استانداردهای 85 گانه تنها دست اندازهای واردات خودرو را افزایش می دهد و نفعی برای مشتریان و واردکنندگان ندارد.

کد خبر 84454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha