کد خبر 85297
۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۹
نسل جدید QX50 رونمایی شد+عکس

پرشین خودرو: در چند روز آینده، درب‌های نمایشگاه بین المللی لس آنجلس امریکا به روی مخاطبان باز خواهد شد و شرکت‌های بزرگ خودروسازی این فرصت را پیدا خواهند کرد تا جدیدترین دستاوردهای خود را در این رویداد بزرگ خورویی به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در این میان، شرکت خودروسازی "اینفینیتی" می‌تواند یکی از شرکت‌های حضور یافته در این نمایشگاه باشد که با رونمایی از خودروی جدید QX50، حضور خود را این نمایشگاه تایید کرده است.
در رونمایی آنلاین "اینفینیتی" از خودروی شاسی بلند جدید خود با نام QX50 که از اوایل سال 2018 میلادی به مشتریان عرضه می‌شود، از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر جدید این شرکت استفاده شده است که طراحی و توسعه آن به سال 2016 میلادی برمی‌گردد.

 


این پیشرانه دارای 268 اسب بخار قدرت بوده و می‌تواند 380 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که باعث شده حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو به عدد 6.3 ثانیه برسد و قادر به رانندگی با سقف سرعت 230 کیلومتر بر ساعت باشد.


این پیشرانه در نسخه‌های محور جلو محرک خود دارای مصرف سوخت حدودا 8.7 لیتری است و در نسخه‌های چهار چرخ محرک می‌تواند 9 لیتر مصرف سوخت ترکیبی به ازای کارکرد 100 کیلومتر داشته باشد که به لطف استفاده از یک جعبه دنده اتوماتیک CVT ، باعث شده تا نسبت به نسل قبل اینفینیتی QX50 حدود 35 درصد بهره وری سوخت بیشتر داشته باشد.

 


با تایید شرکت سازنده، خودروی شاسی بلند QX50 بر روی یک پلتفرم کاملا جدید ساخته شده است که حدود 23 درصد استحکام آن نسبت به نسل قبل این اتومبیل بیشتر شده است. به گزارش پرشین خودرو، طرحان اینفینیتی برای ساخت این اتومبیل از طول 4693 میلی متر و ارتفاع 1679 میلی متر استفاده کرده‌اند که باعث شده حجم فضای بار اتومبیل از 894 لیتر در نسل قبل به 1047 لیتر در نسل جدید افزایش پیدا کند، هرچند می‌توان با جمع کردن صندلی‌های عقب اتومبیل، این حجم فضای بار را به عدد 1699 لیتر افزایش داد.
یادآور می شود این اتومبیل مجهز به فناوری کمک راننده "پرو پایلوت" از شرکت خودروسازی نیسان شده است که در مدل‌های جدید نیسان "روگ" شاهد بکارگیری آن برای بهبود سیستم فرمان، نگهداری اتومبیل بین خطوط جاده و همچنین بهبود سیستم ترمز اتومبیل هستیم که حالا بر روی اینفینیتی QX50 هم مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر 85297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha