بیشترین انتقاد مشتریان از شرکت های عرضه کننده خودرو چیست؟+جدول

پرشین خودرو: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارش رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری در تابستان 1396 را منتشر نموده است.

به گزارش پرشین خودرو، در این تحقیق با 88,262 نفر از مشتریانی که خودروی خود را 16 شرکت عرضه کننده خریداری کرده بودند، مصاحبه صورت پذیرفت که نتایج نشان می دهد رضایت مشتریان در مقایسه با بهار 1396 تغییر چندانی نداشته است.
وضعیت رضایتمندی مشتریان در فرایند خدمات فروش (ISQI) گزارش منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروهای سواری، متوسط امتیاز 666 از 1000 امتیاز در تابستان سال 1396 را نشان میدهد؛ که در این میان شرکت جهان نوین آریا، ارائه دهنده خودروهای برند نیسان، با امتیاز 718 رتبه نخست را در میان شرکتهای عرضه کننده خودروهای سواری با بیش از 1 درصد سهم بازار را کسب نمود.
همچنین، در میان شرکتهای عرضه کننده خودروهای سواری با کمتر از 1 درصد سهم بازار، شرکت آرین موتور تابان، ارائه دهنده خودروهای برند دی.اس با امتیاز 736 رتبه نخست را از نگاه مشتریان کسب نموده است.
در مطالعه رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش، شاخصهایی نظیر اطلاع رسانی و پاسخگویی ، توجه به خواسته مشتری، هزینه و زمان صرف شده و تحویل خودرو مورد بررسی قرار میگیرد. این شاخص ها با کمک فرایند مطالعاتی نیازسنجی از مشتریان در صنعت خودرو استخراج شده است.
در همین راستا، بیشترین انتقاد مشتریان از شرکت های عرضه کننده خودروهای سواری، تاخیر در تحویل خودرو بوده است.

نسخه کامل گزارش را از این لینک می توانید دریافت کنید.


در ادامه می توانید جدول امتیاز شرکت ها را و مقایسه با امتیازات دریافتی سه ماهه ابتدایی سال را مشاهده نمایید.

 

کد خبر 86310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha