کمک به بیش از 800 خودروی گرفتار برف در مازندران

پرشین خودرو: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران گفت که طی 48 ساعت گذشته و با آغاز بارش برف در استان، امدادرسانان این جمعیت بیش از 800 دستگاه خودروی گرفتار در کولاک و یخبندان را در محورهای ارتباطی استان از برف رهایی دادند.

به گزارش پرشین خودرو، غلامعلی فخاری افزود که امدادگران هلال احمر در بستن زنجیر چرخ به رانندگان این خودروها کمک کردند.
وی با اشاره به اسکان بیش از 400 مسافر درراه مانده توسط هلال احمر مازندران ، ادامه داد : بین مسافران در راه مانده که اسکان داده شدند بسته جیره خشک، پتو ،کنسرو و نان توزیع شد.
معاون جمعیت هلال احمر مازندران گفت که 41 تیم امدادی با بهره گیری از 165 امدادگر و نجاتگر ، 40 دستگاه ست سبک نجات به همراه 41 دستگاه خودروی کمک دار و آمبولانس در محورهای مواصلاتی و راههای فرعی استان آماده باش برای ارائه خدمات به مسافران هستند .
وی بیشترین عملیات رهاسازی خودرو و اسکان مسافران را مربوط به راههای مواصلاتی اصلی به ترتیب هراز ، سوادکوه و کندوان اعلام کرد .
به گفته فخاری ، برای پوشش کامل امدادی در این محورها 10 تیم امدادی کمکی نیز به 32 پایگاه امداد و نجات به مسیر محورهای اصلی مازندران اعزام شدند .
وی ادامه داد : با توجه به شدت بارش برف در مازندران حتی مسیرهای فرعی و روستایی نیز شاهد گیر افتادن خودروها هستیم که تیم های امدادی در این مسیرها نیز مستقر شده اند .
بارش برف که از روز شنبه هفتم بهمن ماه از غرب مازندران شروع شد از 24 ساعت گذشته با شدت بیشتری در تمام مناطق این خطه شمال کشور گسترده شد و همچنان نیز ادامه دارد.
هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که از عصر امروز به تدریج از غرب استان شدن ناپایداری کاسته شود و از فردا سه شنبه دهم بهمن ماه آسمان مازندران صاف و آفتابی شود.
براساس این گزارش با صاف شدن آسمان مازندران از امشب، دمای هوا تا 7 درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت و در مناطق کوهستانی دما به 2 تا 3 درجه زیر صفر می رسد .

کد خبر 89580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha