جشن نیسان برای تولید 3 میلیون خودروی قشقایی در بریتانیا

پرشین خودرو: نیسان و هوندا از جمله خودروسازانی هستند که پس از خروج "بریتانیا" از اتحادیه اروپا، به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند و نتوانستند آمار فروش فوق العاده خود را تقویت کنند.

به گزارش پرشین خودرو، با این حال اخیرا کارخانه تولیدی محصولات نیسان در شهر "ساندرلند" انگلستان اعلام کرده است در چند روز گذشته، موفق شده است که آمار تولید نیسان قشقایی را به 3 میلیون دستگاه برساند.
موفقیت نیسان قشقایی هیچ کس را شگفت زده نمی‌کند، زیرا این خودروی کراس اوور ژاپنی واقعا شگفت انگیز است و در بازار اروپا به عنوان یکی از برترین خودروهای شاسی بلند شناخته می‌شود که همیشه در لیست 10 خودروی پرفروش اروپا و انگلستان قرار می‌گیرد.

براساس آمار اعلام شده از سوی کمپانی خودروسازی نیسان، نسل اول این خودرو موفق به فروش 1 میلیون و 482 هزار و 214 دستگاه، نسل دوم اتومبیل توانسته 270 هزار و 18 دستگاه و همچنین نسخه‌های فعلی نیسان قشقایی پس از بروزرسانی نسل دوم، توانسته است تا آمار فروش و ثبت سفارش 1 میلیون و 250 هزار و 175 دستگاه را به خود اختصاص دهد که در مجموع از رقم 3 میلیون دستگاه عبور خواهد کرد، اما موضوع مهم اینجاست که شرکت نیسان در شهر "ساندرلند" انگلستان، در چند روز گذشته شماره ساخت 3 میلیون را بر روی نیسان قشقایی چسبانده است.

فروش قشقایی در موفقیت شرکت خودروسازی نیسان نقش مهمی ایفا کرده است، زیرا این خودروساز ژاپنی در سال 2017 میلادی موفق به فروش 762 هزار و 574 اتومبیل در بازار اروپا شده که نسبت به سال 2016 میلادی یک رشد 3.6 درصدی را تجربه کرده است. از این آمار، حدود 346 هزار و 856 دستگاه خودروی کراس اوور در کارخانه ساندرلند نیسان تولید شده که 265 هزار و 520 دستگاه از آن در اختیار مشتریان اروپایی قرار گرفته است.

در ماه اکتبر سال 2016 میلادی، شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد که نسل سوم نیسان قشقایی در کارخانه ساندرلند انگلستان تولید خواهد شد، بنابراین باوجود اینکه بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شده است، باز هم شرکت خودروسازی نیسان تصمیم دارد تا در کنار نسل دوم نیسان لیف، جوک و همچنین اینفینیتی Q30، نسل سوم نیسان قشقایی را در انگلستان تولید کند.

در پایان بد نیست بانید که اتحادیه "رنو، نیسان و میتسوبیشی" در سال گذشته میلادی با فروش 10.6 میلیون دستگاه در سراسر جهان، موفق شد نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی خودروسازی جهان مطرح کند، این درحالیست که آمار فروش کمپانی خودروسازی فولکس واگن چند صد هزار دستگاه بیشتر از اتحادیه رنو، نیسان و میتسوبیشی بوده است، اما این موضوع درحالی قابل قبول خواهد بود که فروش کامیون‌های فولکس واگن را حساب کنیم، در غیر این صورت اتحادیه "رنو، نیسان و میتسوبیشی" بزرگ‌ترین خودروساز جهان در سال 2017 میلادی است.

کد خبر 89875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha