نبود بازار رقابتی تهدیدی برای خودروسازی ایران

پرشین خودرو: سخنگوی کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مهمترین چالش صنعت خودرو ایران را فعالیت این صنعت در فضایی غیر رقابتی می داند و معتقد است امروز این چالش به تهدیدی برای خودروسازی کشور تبدیل شده است.

محمد مهدی مفتح در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب و ابراز تاسف از فضای بوجود آمده در بازار خودرو ایران، اظهار داشت: متاسفانه برخی شرکت های خودروسازی شرایطی را برای بازار داخل ایجاد کردند که بخش مهمی از مصرف کنندگان محکوم به خرید خودروهای گران و کم کیفیت شدند.
وی ایجاد بازار رقابتی را مهمترین راهکار برون رفت از مشکلات صنعت خودرو ایران عنوان کرد و گفت : رویکرد مهمی که امروز باید در صنعت خودرو مورد اهتمام دولت و مدیران شرکت های خودروسازی قرار گیرد رقابت پذیری تولیدات در دو حوزه زنجیره تامین، قطعات و محصول نهایی است.
مفتح با انتقاد نسبت به عملکرد خودروسازان در حوزه تولید و عرضه محصولات رقابتی تصریح کرد: در حال حاضر صنعت خودرو ایران به جهت رقابت پذیری در شرایط خوبی قرار ندارد که به طور قطع بخش مهمی از این وضعیت به عملکرد خودروسازان و شرایط بوجود امده در بازار، باز می گردد .
وی همچنین با توجه به محوریت پنجمین همایش خودرو ایران به نقش همایش امسال در رقابت پذیری تولید و بازار خودرو ایران پرداخت و اظهار داشت : در صورتی که حول محور پنجمین همایش خودرو ایران ، آسیب شناسی دقیقی در حوزه زنجیره تامین رقابت پذیر صورت گیرد و راهکارهای کارشناسی و منطقی متناسب با اصول اقتصادی و تجربیات جهانی ارائه شود مسلما همایش امسال گام موثری در جهت ارتقاء این صنعت مهم در کشور خواهد بود .
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم در ادامه ضمن اهمیت تعامل مجلس با متولیان بخش های تولیدی و صنعتی در کشور ، گفت : مجلس به خصوص کمیسیون های تخصصی همواره تلاش می کنند با تصویب قوانین لازم نسبت به رفع موانع موجود و بهبود فضای کسب و کار در بخش های تولیدی به خصوص صنعت خودرو و قطعه سازی کشور اقدام کنند.
مفتح افزود : البته در شرایط کنونی به نظر نمی رسد صنعت خودرو کشور با خلاء قانونی مواجه باشد که مستلزم حمایت و همراهی مجلس از جایگاه قانون گذاری باشد هر چند در صورت هر گونه خلاء قانونی ، نمایندگان مجلس آمادگی دارند تا به سرعت تصمیمات و قوانین دقیق و موثری را در این زمینه مصوب نمایند.

کد خبر 90409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha