در تولید خودرو افزایش داشته ایم

پرشین خودرو: رئیس‌جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تأکید بر اینکه تحول بسیار مثبتی ایجاد شده است،‌ بیان داشت:ما در تولید خودرو از یک میلیون و 300 هزار به یک میلیون و 600 هزار رسیده‌ایم.

به گزارش پرشین خودرو، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تأکید بر اینکه تحول بسیار مثبتی ایجاد شده است،‌ بیان داشت: ما در سال 96 که رو به پایان هستیم، 6 فاز پارس‌جنوبی را افتتاح کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: اگر واردات کالای سرمایه‌ای باشد خوشحال‌کننده است 27 درصد در کالای سرمایه‌ای رشد داشته‌ایم و این برای ما خوشحال‌کننده است. مجموعه کالای واسطه ای و سرمایه‌ای 82 درصد واردات ما است. ما در تولید خودرو از یک میلیون و 300 هزار به یک میلیون و 600 هزار رسیده‌ایم. وقتی خودروی ما 300 هزار بیشتر افزایش پیدا می‌کند برخی از قطعات نیز وارداتش بیشتر می‌شود. این واردات ناراحت‌کننده نیست برای اینکه به تولید داخلی ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: از مجموعه واردات و صادرات ما بگونه‌ای است که خوشحال‌کننده است هم در صادرات رشد داشته‌ایم هم در واردات ترکیبش به گونه‌ای است که نگران‌کننده برای ما نیست و این مسیر را ادامه خواهیم داد.

کد خبر 92433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha