فقط 5 امداد خودروی مجاز در تهران فعالیت دارد+اسامی

پرشین خودرو: همه ساله و در ایام نوروز، جذاب ترین موضوع برای مردم استفاده از خدمات گونه‌های مختلف حمل و نقل عمومی برای انجام سفر و گردشگری است که در این بین، حمل و نقل جاده ای بیشترین مخاطب را خود اختصاص می‌دهد.

مجید رضا نصرالله‌ نژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار پرشین خودرو گفت: از 23 اسفند96 تا 6 فروردین ماه جاری 762هزار و472 مسافر نوروزی از طریق اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه چهار پایانه استان جابه‌جا شده اند.
وی اضافه کرد: طی نوروز امسال در پایانه بیهقی 4293 دستگاه با 64هزار و 623مسافر، در پایانه جنوب 12755 دستگاه حمل و نقل عمومی با 260هزار و242 مسافر، در پایانه شرق 8هزارو281دستگاه با 96هزارو429 مسافر، در پایانه غرب 19هزار و 294 دستگاه حمل و نقل عمومی با 310هزار و51 مسافر و در پایانه شهرستان‌های استان 3341 دستگاه با 31هزار و 127 مسافر جابه‌جا شدند. به عبارت دیگر درمجموع 762هزار و472 مسافر از طریق 47هزار و964 دستگاه ناوگان عمومی جابه جا شده اند.

 


نصرالله نژاد با اشاره به رشد 11درصدی سرویس نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: 29هزار و 86 اتوبوس و یک هزار و776 دستگاه مینی بوس و 17هزار و 102 خودروی سواری در پایانه‌های مسافربری استان برای سفرهای نوروزی 97 جابجایی مسافران را انجام داده اند.
وی در ادامه به پیش ‌فروش بلیت‌های اینترنتی نوروزی اشاره و خاطرنشان کرد: پیش‌فروش شکل اینترنتی از 17 بهمن ماه 96 تا 6فرودرین ماه جاری تعداد مسافرانی که خرید اینترنتی داشته اند 144هزار و 800نفر بوده است.
مهندس نصراله نژاد با بیان اینکه صدور صورت‌ وضعیت برای خدمات دربستی با ناوگان عمومی با صورت‌وضعیت خدمات معمول متفاوت است، گفت: در ضوابط ارائه سرویس‌های دربستی، شرایط ویژه‌ای برای ناوگان و نیز رانندگان لحاظ شده است که شرکت‌های حمل‌ونقل موظف به رعایت آن هستند.
به گفته وی، رانندگان ناوگان عمومی برای خدمات دربستی باید دست‌کم پنج سال سابقه رانندگی داشته باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه سن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها برای خدمات و انجام سفرهای دربستی در مسافت‌های کمتر از ۵۰۰ کیلومتر نباید بیشتر از ۱۲ سال باشد، افزود: حداکثر سن اتوبوس‌ها برای سفر در مسافت‌های بیش از ۵۰۰ کیلومتر، ۱۰ سال تعیین شده است.
نصراله نژاد گفت: برای گردشگری خارجی حداکثر سن ناوگان سواری کرایه و ون برای مسافت‌ها کمتر از ۵۰۰ کیلومتر هفت سال و برای سفرهای بالای ۵۰۰ کیلومتر، پنج سال است.
وی همچنین با توجه به اینكه 140 مقصد ‌سرویس دهی از ترمینال غرب به نقاط مختلف كشور فعال می باشد، تصریح کرد: پایانه غرب با 38شركت اتوبوسرانی و7شركت سواری بیشترین جابه جایی‌های حمل و نقل عمومی جاده ای استان تهران را بر عهده دارد .
مهندس نصراله نژاد در ادامه یادآور شد: ناوگان حمل ونقل مسافربری جاده ای توسط عوامل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران در ایام تعطیلات نوروزی به منظور نظارت برحمل ونقل عمومی برون شهری وبا هدف ایمنی ناوگان مورد نظر واجرای قوانین مقررات حمل ونقل جاده ای همه روزه در پایانه های مسافربری و در محورهای اصلی آزادراه تهران –قم و تهران –ساوه، پلیس راه جاجرود و پلیس راه شریف آباد کنترل می شوند .
وی با اشاره به اینکه تعداد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین که خدمات دهی در بخش حمل ونقل برون شهری را دارند 9مرکز است، متذکر شد: تعداد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین درون شهری که زیر نظر شهرداری فعالیت می کنند نیز 4مرکز می باشد که مجموعا 13مرکز در حوزه استان تهران فعالیت دارند.
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران ، نظارت بر مدیران فنی شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل، دقت نظر بیشتر هنگام بررسی و ارائه تأییدیه سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام به سفر و همچنین نظارت بر فعالیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی، سیستم گرمایش و سرمایش و نمازخانه‌ها بسیار مورد تأکید این اداره کل است.

 


5امداد خودروی مجاز در تهران فعالیت دارند
نصراله نژاد اظهار کرد: 5شرکت امداد خودروی مجاز تحت پوشش اداره کل راهداری به مسافران وامداد خواهان سطح راه‌های استان تهران به نام های آفتاب شهرطلایی، رفاه ایرانیان، شهرالکترونیک، کانون جهانگردی و همراه ناجی ایرانیان با رعایت تعرفه‌های مصوب پاسخگوی نیاز مسافران در ایام نوروز هستند.
وی با اعلام اینکه برخی از افراد بدون اخذ مجوزهای لازم و در قالب خودروهای شخصی اقدام به فعالیت غیرمجاز به‌عنوان امداد خودرو می‌کنند، افزود: امداد خودرو ملزم به اخذ مجوز فعالیت از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و خودروهای امدادی نیز باید تحت پوشش شرکت‌های مجاز فعالیت کنند.
مهندس نصراله نژاد با تأکید بر اینکه هموطنان در موقع نیاز به خدمات خودروهای امدادی به بغل نویسی خودروها، مدارک معتبر خودرو و راننده‌های آن توجه داشته و از خدمات گیری از خودروهای فاقد مجوز خودداری کنند، افزود: یکی از مطمئن‌ترین راه‌های دریافت کمک در این مواقع استفاده از برنامه سامانه ۱۴۱ است که افراد با نصب این برنامه بر روی گوشی تلفن همراه خود می‌توانند به مراکز و خودروهای معتبر امدادی دسترسی داشته باشند.

کد خبر 92752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha