خودروهای ایران خودرو با آپشن مورد نظر مشتریان عرضه می شود

پرشین خودرو: معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو گفت: برای افزایش انگیزه در مشتری برای خرید محصولات ایران خودرو میزان ساخت داخل و کیفیت محصولات را افزایش و آپشن های مورد نظر مشتری را ارایه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مجتبی استاد رحیمی معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این مطلب گفت: طی ۴ سال اخیر بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان در ایران خودرو سرمایه گذاری انجام شده که ۳۳۰ میلیارد تومان برای ارتقای کیفیت فرآیندهای تولید بوده است.


وی که در برنامه رو در رو با موضوع صنعت خودرو از کیفیت تا مشتری سخن می گفت، اظهار داشت: شاخص IQS که همان ایرادات اظهار شده توسط مشتری در سه ماه اول استفاده از خودرو است، در سه سال اخیر در دنیا ۲۵ درصد بهبود داشته و از عدد ۲۰۰ به ۱۵۰ و در ایران از عدد ۴۷۳ به ۳۷۱ رسیده که ۲۲ درصد بهبود داشته است و چنانچه محصولات نسل قدیم را در آن حساب نکنیم میزان بهبود به ۵۰ درصد می رسد.


استاد رحیمی ادامه داد: شاخص c100 نیز در خودروسازی ایران که تعداد قطعات برگشتی در سه ماه اول استفاده از خودرو است طی ۴ سال گذشته سالانه ۱۵ درصد بهبود داشته است و در حال حاضر عدد ۱۸ می باشد که این عدد در ۳۰ خودرو برتر جهانی ۷ است. و در صورتی که محصولات قدیمی ایران خودرو در این محاسبه حذف شود عدد به ۱۱ تا ۱۲ می رسد که ۴ نمره با برندهای شاخص فاصله داریم.


معاون کیفیت ایران خودرو در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد از ارزش افزوده صنعت خودرو، خارج از این صنعت است که همگنی در این بخشها در زمینه سطح دانش و تکنولوژی وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه سرمایه گذاری جدیدی در بسیاری از سازندگان انجام نشده و بسیاری از تامین کنندگان انتظارات خودروسازان را برآورده نمی کنند.


استاد رحیمی یادآور شد که با طراحی پلت فرم جدید ایران خودرو جهش قابل ملاحظه ای در کیفیت خواهیم داشت.


معاون کیفیت ایران خودرو در پایان خاطرنشان کرد: براساس بخش نامه ابلاغ شده از سوی مدیرعامل ایران خودرو، متعهد و ملزم به استفاده از کالای ایرانی در زنجیره ارزش و فرآیندهای تولید و خدمات پس از فروش با در نظر گرفتن قیمت و کیفیت رقابتی هستیم. از سوی دیگر برای افزایش انگیزه در مشتری برای خرید محصولات ایران خودرو میزان ساخت داخل و کیفیت محصولات را افزایش و آپشن های مورد نظر مشتری را ارایه خواهیم کرد.

کد خبر 94689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha