ولوو XC90 خودران می شود

پرشین خودرو: تا سال 2021 میلادی، کمپانی خودروسازی ولوو قصد دارد خودروی شاسی بلند XC90 را به همراه سطح 4 سیستم‌های رانندگی خودکار عرضه کند.

به گزارش پرشین خودرو، طراحی و ساخت اتومبیل‌های خودران، آرزوی بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی است و تاکنون سرمایه گذاری‌های بزرگی در راستای طراحی و توسعه این سیستم انجام شده است و در حال حاضر برخی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی از این سیستم در سطح‌های پایین استفاده می‌کنند.


تصادف خودروی خودران اوبر


سطوح بالای این سیستم همچنان در حال توسعه بوده و هنوز آماده استفاده برای کاربران عمومی نشده است، هرچند در این چند ماه گذشته حوادث گوناگونی برای وسایل نقلیه خودکار گزارش شده است و حتی تصادف اتومبیل خودران اوبر باعث شد تا یک دوچرخه سوار جان خود را از دست دهد، با این وجود همچنان شرکت‌های بزرگ خودروسازی به دنبال دستیابی به این سیستم و رسیدن به جایگاه بهتری در صنعت خودروسازی هستند.

 



پیرو موضوع بالا، کمپانی خودروسازی ولوو اعلام کرده است که تا سال 2021 میلادی، قصد دارد نسل جدید ولوو XC90 را به همراه سیستم‌های خودران سطح 4 آماده کرده و در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه کند، زیرا در حال حاضر تنها در آمریکا و برخی از کشورهای محدود جهانی اجازه استفاده از سیستم‌های رانندگی خودکار وجود دارد و تاکنون مجوز استفاده از این وسایل نقلیه در هیچ کشور اروپایی صادر نشده است، به همین منظور کمپانی خودروسازی ولوو برنامه ریزی خود را بر روی بازار آمریکا انجام داده و سعی دارد با راه اندازی نسل جدید ولوو XC90 با سیستم‌های رانندگی خودکار سطح 4، سهم خود را در بازار آمریکا افزایش دهد. هرچند با رسیدن به سطح 5 سیستم‌های مستقل از راننده، می‌توان پدال و حتی غربیلک فرمان اتومبیل را حذف کرد، اما در سطح 4 همچنان نیاز به پدال و غربیلک فرمان خواهد بود.

 

خودروهای ولوو در ایران با تیونینگ هایکو اسپورتیو و نمایندگی داتیس خودرو حضور رسمی دارد.
 

کد خبر 97670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha