افزایش 17 درصدی تلفات جاده‌ای چهارمحال و بختیاری

پرشین خودرو: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه امسال تلفات جاده‌ای استان 17 درصد افزایش یافته است و چهارمحال و بختیاری رتبه اول کشوری را در سرعت بالا در جاده‌ها دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، منوچهر سلمان‌زاده اظهار کرد: از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اهداف در عملکرد و برنامه‌های این اداره ایمنی سفر است.

وی، آموزش رانندگان باری و مسافری، ساخت مجتمع‌های خدماتی و افزایش نصب دوربین‌های مانیتورینگ از هشت دستگاه به 20 دستگاه را از برنامه‌های این اداره در بخش‌های مختلف دانست.

سلمان‌زاده افزود: سال گذشته 56 میلیون و 684 هزار و 511 تردد جاده‌ای در سطح استان ثبت شد که هشت میلیون و 460 هزار و 374 دستگاه مختص خودروی سنگین بوده است و امسال نیز از تعداد 62 میلیون و 191 هزار و 840 تردد جاده‌ای استان، هفت میلیون و 118 هزار و 142 دستگاه مربوط به خودروی سنگین بوده که میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.7 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: متاسفانه سرعت کاربران جاده‌ای استان رو به رشد است. سال گذشته سرعت ناوگان جاده‌ای 82 کیلومتر بر ساعت و در سال جاری سرعت کاربران جاده‌ای از 84 کیلومتر بر ساعت می‌گذرد.

سلمان‌زاده با اشاره به اینکه عمده تصادفات استان بر اثر واژگونی ناشی از رفتار ناصحیح در حین رانندگی است، از افزایش 9.7 درصدی میزان تردد در جاده‌های چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی گفت: امسال 1200 کلاه کاسکت در میان موتورسیکلت‌داران توزیع خواهد شد که تاکنون بخشی از آن انجام شده است. همچنین در هفته گذشته 10 دستگاه سرعت‌سنج برای کنترل سرعت درمحورها نصب شده که قبلا نیز 18 دستگاه نصب شده بود. تلاش می‌شود تا پایان سال جاری قرارداد 30 دستگاه دوربین سرعت‌سنج منعقد شود که اعتبار لازم برای دوربین‌ها 6 میلیارد تومان برآورد شده است.

سلمان زاده افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود 25 مدرسه حاشیه راه‌های استان از لحاظ فیزیکی و آموزشی ایمن‌سازی شوند. سال گذشته 49 مدرسه ایمن‌سازی شدند و امسال نیز تلاش می‌شود تعداد پیش‌بینی شده افزایش یابد.

وی، ساخت دو پل عابر پیاده در آلونی، نوسازی پاسگاه اصفهان- شهرکرد تا سال 95-96 را از برنامه‌های در دستور کار این اداره کل دانست و گفت: نوسازی پاسگاه بروجن به لردگان و کوهرنگ به مسجدسلیمان با فراهم شدن اعتبارات مورد نیاز از دیگر برنامه‌های در دستور کار این اداره کل در سال آینده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 64448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha