ابهام در تخصص رییس شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو / با آزادسازی واردات خودرو، دولت باید در نحوه قیمت گذاری خودرو تجدید نظر کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت گذاری خودرو امری تخصصی و کارشناسی است، گفت: رییس شورای رقابت نمی تواند در تعیین قیمت خودرو مستقل عمل کند و قطعا باید از نظرات کارشناسان و متخصصان در این حوزه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سید محمدرضا میرتاج الدینی، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه شورای رقابت نهادی تنظیم گر و متولی قیمت گذاری کالاهای انحصاری است، عنوان کرد: اکنون که واردات خودرو به کشور آزاد و خودرو نیز از زمره کالاهای انحصاری خارج شده است، دولت باید نسبت به نحوه قیمت گذاری خودرو تجدید نظر کند.

وی با اشاره به مقاومت شورای رقابت در برابر اعلام نرخ خودروهای جدید تاکید کرد: این شورا بدون تعلل در به روز رسانی قیمت ها، باید هر چه سریع تر نسبت به اعلام نرخ های جدید خودرو اقدام کند تا از ایجاد اختلال در عرضه خودرو به بازار جلوگیری شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت گذاری خودرو امری تخصصی و کارشناسی است، اذعان داشت: اعضای شورای رقابت به خصوص رییس این شورا نمی تواند در تعیین قیمت خودرو مستقل عمل کنند و قطعا باید از نظرات کارشناسان و متخصصان در این حوزه استفاده کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقادات اخیر وزیر صمت از شورای رقابت مبنی بر تعلل عمدی در تعیین قیمت خودرو و لزوم واگذاری قیمت گذاری به وزارت صمت خاطرنشان کرد: به هر حال وزارت صمت متولی صنعت خودرو بوده و تسلط بیشتری بر حوزه تولید و صنعت دارد. بنابراین ورود وزارت صمت به قیمت گذاری خودرو اقدامی صحیح و کارشناسانه است و شورای رقابت نیز می تواند به عنوان نهادی تنظیم گر و مشاور به حفظ منافع مصرف کننده و تولید کننده در این حوزه کمک کند.

کد خبر 143654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha