تعطیلی گمرک و مشکلات تولید خودرو؛ تقابل گمرک با رشد تولید / تولید خودرو در خودروسازان متوقف می شود؟

تعطیلی گمرک در فروردین ماه سال جاری نه تنها موجب بروز مشکل در تامین قطعات قطعه‌سازان، مجموعه سازان و خودروسازان شده، بلکه این سازمان را در تقابل با شعار رشد تولید نیز قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در سالی که قرار است رشد تولید با مشارکت مردمی رقم بخورد اما شاهد تعطیلی بیست و چند روزه گمرک کشور و مشکلاتی که برای ترخیص کالا ایجاد کرده است، هستیم.

این روزها در گفت‌وگوهای خصوصی فعالان اقتصادی، تعطیلی گمرک پرتکرارترین کلید واژه‌ای است که نگرانی بسیاری را بین فعالان اقتصادی رقم زده است.

بنابر اظهارات فعالان بخش قطعه سازی و مجموعه سازی کشور، ۲۷ روز است که به دلیلی نامشخص امکان ترخیص کالا از گمرکات کشور وجود ندارد!

در صنعت خودرو و صنایع وابسته هر چند شرکت‌هایی وجود دارد که به دلیل برخورداری از نقدینگی بالا از مشکلات چند روزه گمرک تاثیر نمی‌پذیرند اما بیشتر قطعه سازان و مجموعه سازان خرید مواد اولیه مورد نیاز تولید را به صورت روزانه و هفتگی تهیه می‌کنند و این شرایط یعنی باید در روزهای آینده منتظر توقف تولید در بخش خودرو باشیم.

۲۷ روز تعطیلی و مشکلات در ترخیص کالا از گمرکات به معنی اتمام ذخایر مواد اولیه تولید و قطعات دپو شده در خطوط تولید خواهد بود و در شرایطی که خودروسازان توان تامین نیاز بازار خودرو در حالت عادی را ندارند باید در انتظار کاهش تولید خودرو به دلیل مشکلات گمرکی نیز باشیم.

کد خبر 144955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha